|
|
|
|---|---|
|
Har kollat på en E61 530d Touring som jag har blivit intresserad av. Bilen är skriven som -05 i annons, försäkringspapperen står det tydligen -05 enligt säljaren. Bilen, som är importerad, var reggad 1/9 -04 och tillverkad 27/7. Som jag förstått så är denna bil i BMW termer en -04 då -05 tillverkas från 1/9 men samtidigt har jag talat med en annan kunnig 530d ägare som har sett bilder av objektet. Han säger att den är faceliftad och motsvarar utseende som 05/06 och menar då att bilen kan och ska klassas som -05. Han påpekade att man kunde bland annat urskilja något på bakstötfångaren (någon "läpp" som var annorlunda) - dock ser jag inget (är ju en BMW novis). Intressant är att om man kollar värdering på bilen så spelar det ingen roll på värdet av bilen då man utgår från första regdatumet. Så det är ju egentligen en psykologisk grej - dock kan jag tänka mig att det har betydelse vid senare försäljning av bilen, om jag väljer den själv. Någon vänlig själ som kan svara? | |
| En utbytt "läpp" räknas inte som en facelift. Faceliften på E60/61 kom, rätta mig om jag har fel, under 2007. Inredningen sågs över och motorerna blev snålare och starkare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.