|
|
|
|---|---|
|
Bmw 320 e36 -91 Bilen go ojämt på tomgång och hacka när man kör iväg.... tog ut kontakten till luftmaaasamäteren då kunde man köra utan ryckig gång... provade en annan lmm men samma problem... lånade en annan styrbox från en 320 -92 olika nr men funkade att köra utan ryckig gång men känns lite slö... med den nya boxen måste man vänta 20sek vid varmstart innan man kan köra iväg annarsd blurra den och rycker...vid kallstart inga problem... men ikväll provade jag att sätta i den gamla boxen och då gick bilen som innan ojämt... men då drog jag ut kontakten till lambdan och då gick det köra med bilen utan ryckig gång..... Alltså vad är fel..... vilken kombination ska jag använda.... 1: gamla lmm, med ny box men ej samma bosch nr, samma lambda= ingen ryckig gång, bara 20 sek vid varmstart... 2: gamla lmm, gamla box, utdragen lambda = ingen ryckig gång 3: gamla lmm, gammal box, ny lambda = ????????? Tacksam om någon kan knäcka denna gåta.... | |
gretzky |
Köp en beg lambda på bildemont så vet du snart. DDet hjälpte på frugans iaf. Men va försiktig med gängorna. Låt helst nån mekaniker göra jobbet om du e osäker. |
|
Skruva kan jag men jag är bara osäker på felet i sig??? du tror att det hjälper att byta lambdan??? hur betede sig din frus bil när lambdan va kass |
|
| gretsky hur betede sig frugans bil? | |
gretzky |
ojämn tomgång och accellererade ryckigt. |
| ok... men min gick ryckigt men ibland så dåligt att det inte gick att köra med den för den " kvävde" sig själv... men det har inte hänt sen jag bytte box... men inte heller med den gamla boxen och lambda utdragen... så tror du det är lambdan... tilläga kan jag säga att bilen har fått mager bränsleblandning som fel medelande | |
|
Alltså du ska ju egentligen inte ha något av alternativen. Har du kollat så att alla vakumslangar är hela och att alla gummin på insugssidan är hela? |
|
| ja jag hittar inget som är sönder... har provat med start gas | |
| har löst felet... det behövdes en bättre begagnad lambda | |
| vad kostar en ny lambda? | |
|
ny ligger väl på 1400kr på bilresrev butik.... men du kan få köpa begagnad av mig 500kr, har demonterat ner några bmw bilar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.