AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
990

Min första "Femma"... färddator probs

Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Efter en tids letande efter en billig sommarbil (nära att det blev en med fyra ringar i grillen) så inhandlades igår en 525iA från 1989 med ganska exakt två varv runt jorden på mätaren (32´). Den känns skapligt tight för sin ålder och till och med ac:n har lite kvar att leverera. El-speglarna funkade dock ej men verkar vara en smal sak att byta, tristare var att ljuset i färddadorn var mycket svagt och att det inte gick att få upp informationen i instrumenthuset under färd. Informationen finns där när jag startar och stänger av bilen men inte under färd som sagt. Någon som har några tips på i vilken ända jag ska börja felsöka?

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
tja
grattis till en prisvärd bil.
kontakten som sitter på spaken brukar sluta funka ibland.
mät med multimeter, kontakten sitter under ratten ovanför pedalerna.
byta lampor på färdatorn borde väl inte vara så svårt.
bort med radion och tryck på en liten spak inne i radiohålet
så poppar färdatorn ut....

Lycka till!
Minijonte
Länk & Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Hmm, blev inte som tänkt jag mig....

Under rubriken "Electronics" finns diverse info samt under "Information" lite annat knep med OBC-secrets.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Kc
17
Kcc
BMW 530DA -04 E61
Haha.. mitt första inlägg här på forumet och måste då prompt bli en viktig-petter -
32'K är 8 varv runt jorden då omkretsen är ca 4K :) !!!
Fågelvägen.

Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Tack för tipsen Hmmm hade för mig att det var knappt 17´ runt midjan men det var det ju inte.... well well.

Kollade lite i instruktionsboken idag och jag har den "lilla" färddatorn med bara en rad med knappar och på spolarspaken så är den en pil med ett "S" i som pekar innåt. År det så att jag överhuvud taget kan få upp info om förbrukning mm med denna varinat av dator i instrumenthuset?

Om du kollar in på " OBC-secrets" ser du vilken information du kan komma åt med modell 3 respektive 4, naturligtvis från den sidan jag länkade till tidigare.

Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Thank you "kapten"! hittade inte någon som såg ut som min "OBC" men däremot ett tips om hur jag får igång tempgivaren (min står även den på -30)

tja
goddag yxskaft....
du kan nog inte få upp nån info eftersom lilla färd datorn bara är en klocka
med temp.

Minijonte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.