AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.465

Skriv om din snabbaste bilaffär någonsin!

Njuren

Min snabbaste affär skedde på 4timmar. Jag såg bilen på internet på min arbetsplats och köpte den "osedd" direkt på telefon. EN 316 cpt.

Körde från Malmö till Göteborg i min gamla golf utan AC och detta var den sommarens varmaste dag, t.om försäljaren fällde en kommentar så svettig som jag var när jag kom fram =) Fyfan glömmer aldrig min Micro inköpta tempmätare stod på 30grader i 3timmar..

Snacka om skönt med ACC när man körde hem den kvällen.... och nöjd blev jag!

"the things you own end up owning you"
Jag skulle sälja min Volvo S60. Så fort annonsen kom ut på Blocket började telefonen ringa

Hade minst 5 personer som ville köpa den inom en timme. Killen som fick den var taxichaufför och kastade sig i bilen och åkte över till mig. Inom 2h efter annonsen kom ut var bilen såld för det jag begärde. Tydligen var det för lågt ! :-)

En annan gång köpte jag en Cadillac STS i Mynchen kl 10 och en Volvo i Hamburg samma kväll kl 19. Färden norrut mot Mynchen var ett maxprov på Cadillacen med stora delar en bit över 200 km/h i sommartrafiken. Såg förresten den Cadillacen häromdagen på den lokala bil-lacken. Klart fräsch fortfarande.
Angeleyes
Sålde en gammal Golf II CL på 45 minuter...populär bil tydligen.
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Miatan tog 4 timmar. Ett riktigt impulsköp men jag har aldrig ångrat det.

Hamnade på volvo i helgen och, vips, se där det blev en C30. Tog drygt 2 timmar. Förvisso var det frugans bil (säljaren såg lite murken ut när jag frågade om påse över huvudet ingick...)

Kan lova att när jag köpte BMW:n så var det knappast förhastat eller tog någon timme...
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Sålde en bil via SMS, hela affären var väl över på 20 minuter. Killen hämtade bilden någon dag senare.
ringde på annonsen bahjulsdriven toyoyta visade sig vara den snygga blondinen (inneboende) i lägenheten under som sålde, affären var över på 10 minuter.
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Jag hade en Saab 900 som skulle bli rallybil, men som p.g.a tidsbrist inte blev någonting. Jag satte upp en Till Salu lapp i sidorutan och hade precis tejpat klart den första när grannen som var ute och klippte gräset kom över och köpte bilen till sin dotter, affären tog ca 2 min.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he...kommer inte ihåg så där exakt ty jag säljer knappt mina bilar ;)

Men alla mina f.d. E28:or har nog blivit sålda inom en vecka efter utlagd annons...vill jag minnas.
Inga problem att sälja dessa...då,dvs på nittiotalet,början tjugohundratalet :)

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vår MB 190E-88 såldes osett på mindre än 2 timmar efter att annonsen sattes in.
Min 528-96 var också väldigt snabbsåld utan att pruta en krona.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Sålde en superfin nyservad nybesiktigad Mazda 323-88 med en tidigare ägare i somras. Satte in annonsen vid midnatt och begärde 5 000 kr, folk ringde mitt i natten för att köpa den. Som väl var hade jag satt telefonen på ljudlös, så jag fick i alla fall sova. Jag hann inte svara i telefon på morgonen efter då jag satt i möte, på 1,5 timme hade det ringt 40 personer…

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fick också ett optimistiskt mail under natten: ”Hej,3000 kontant i dag,Mvh Emelie.” ;-)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Tyckte jag var snabb när jag sålde min Seat Ibiza -95 förra veckan efter ca 20 timmars blocketannonsering, men det får ju betraktas som långsamt i sammanhanget...

Det ovanliga i denna affären var dock detta: jag la ut bilen med ett pris på 19900, vilket är klart i överkant av vad den var värd. Köparen slängde fram 20000 och ville inte ha någon växel. Han provkörde knappt bilen...
Angeleyes
I bland blir man förvånad över folks agerande. Jag köpte en Hyundai Accent på auktion förra året för 18.000, sålde den ett par dagar senare för 32.000 - Affären i sig tog ca 20 min:)
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
En kul snabb BMW affär:
"2002 -73, trasig motor 1000:-"
Jag och polaren satt redan i bilen när vi fick tag i killen, och den var bara 15-20 min bilfärd bort.
Killen berättade att innan motorn gick sönder, så dunkade det framifrån när man skulle åka iväg eller växlade snabbt.
Tog en snabb titt på bilen, skrev papper och betalade.
När det var klart löft jag på huven igen, rättade till fördelalocket, startade, och åkte iväg, säljaren stod och glodde med tappad haka !!!
Felet kände jag till sen tidigare, vänster motorkudde går av, och när man ska köra iväg lyfter sig motorn och fördelarlocket slår i kanten på torpedväggen.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Isåkare>>>He,he...alltid trevligt med lite "förkunskaper" i bilaffärer :)

Mvh Janne.
Jag sålde min gamla rosa/violetta bmw 323i (e30) på 5min en söndags morgon .Det var en tjej som såg bilen på parkeringen utanför min balkong. och ville ha den.Ja hörde samtalet hon hade med sin väninna och bakis som ja var efter födelsedagsfesten, sa ja att den var till salu för 10000kr. 5min senare kom hon in i lägenheten med pengarna och bilen var såld. De blev till att cykla till jobbet på måndagen,hehe.
Och ja tror den rullar än idag???? regnr: lrm 849

min bmw 324td hemsida Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Satte in i Autopower att jag skänkte min 518 87:a bara den hämtades samma dag. 5 Minuter senare ringer en kille som bodde i Strängnäs å sa att han var på väg med sin lastbil för att hämta bilden å önskade att den fanns kvar tills dess. Under den timmen som det tog för han att åka till Stockholm så hann det ringa 12 st som ville ha bilen :)

BMW e lag
Lika snabb affär för mig som cstjawa. Efter 5 min på blocket ringde första spekulanten och köpte bilen (535 e34) en timme senare.
BM
75
BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Jag och min sambo drog ut en 316i- 89 (tror det var -89an) på Blocket, ringde en efter 5 min, åkte då från Örebro och 1,5 timme senare var bilen väck, hade han bott i samma stad hade det gått ännu fortare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.