|
|
|
|---|---|
|
Såja, nu har Helgeson gått gaaalen. Beställde en 118d i höstas. Hämtade ut den i november. Skattefri i tre år, miljörabatt, 0,45 blandad. Oj, så förnuftigt. Aldrig ägt vare sig en ny bil eller en BMW tidigare. Två helt underbara nya erfarenheter på samma gång. Sedan, april 2008... väghållning osv är ju helt kanon... fast några hästar till hade inte varit fel... testar 123d: hmmm, pinnar på doktigt men lite samma sak ändå på något sätt. Testar 130i. Go'middag. Skrev på dagen efter. En 118d -08 kommer snart att annonseras... Några reflektioner? Solskenshistoria eller sinnessjukt...? Eller både och? ;-) Helgeson | |
| Helt rätt ju... Fast jag hade garanterat valt en 135d om den fanns :) | |
|
Jo, men ljudet Bubba, ljudet... 130i är såååå äkta - ingen turbo, bara klassisk, rak, djurisk BMW-sexa. Len som en kanin och kaxig som en mungo! Att jag sedan snittade 0,86 (enl datorn) under det dygn jag lånade en vittnar om hyfsad ingenjörskonst. Helgeson |
|
|
Kan bara hålla med om att 130i är en helt annan upplevelse än dieslarna. 120i är hysteriskt kul när det svänger, men att säga att den charmen väger upp för avsaknaden av styrka och ljud är att överdriva kraftigt :-) Helt rätt, ekonomiskt...nja...men helt rätt! :-) Mvh, /Wille |
|
|
Wille, kul att höra dina synpunkter! En sak jag reagerade på är att jag ibland verkligen fick känna/tiita efter vilken växel som låg i, femman eller trean... Det verkade iaf som att motorn inte brydde sig nämnvärt... Helgeson |
|
|
Lite galet är det...men fasen vad kul =) Hoppas du blir nöjd, när kommer bilen då? Bilen =) Länk |
|
| När jag köpte min 330 förra året insåg jag ganska snabbt att det inte var någon idé att lura mig själv att vara "förnuftig" och köpa en 320d eller liknande. Ville dessutom inte ha någon turbo i min sexa, så 330i var det enda rätta. Har inte ångrat det en sekund. | |
|
Bilen kommer nästan för snart, typ om två veckor - det var den jag provade som jag klapp! Jag kunde fått den ännu tidigare, men jag måste bli av med min 118d... Bewing77: de orden känns betryggande. Den motorn ÄR ÄKTA. |
|
| Gäller att passa körkortet extra noga med tanke på dubbel motoreffekt :) | |
| Så sant, så sant... | |
|
Jag har funderingar att gå åt andra hållet... Köpte 130i - började köra bana som var kul - uppdaterade med det som saknades = diffbroms och bättre chassi - nu blev det så kul att jag inte kunde låta bli att köpa en ren racebil inför denna säsong - 130i är kanske litet överflödig nu och en 118d skulle kunna duga som bruksbil. Vi kanske skulle ha kunnat fixa till en bytesaffär nu när du fallit för 130i - du får ut så otroligt mycket mer ur bilen med riktig diff och bra chassi :-) //Örjan C Min frilansarblogg: Länk |
|
|
Kul Helgesson ! JAg håller med dig, bensin sexan är såå rolig i 130'n ! HAr själv precis lämnat Dieselvärlden i jakt på 99 oktan :) |
|
| Bra val, Helgesson! Är själv på gång att skaffa en 130 till sambon! | |
|
Tack - det värmer! Ja, nu lär det väl bli V-Power ett tag. Ser bytet lite som en protest mot att dieselpriset för första gången NÅGONSIN gick om bensinen någon vecka efter jag hämtat ut min 118d ;-) Helgeson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.