AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.029

Behöver tips på sidor där man kan köpa M5-fälgar till E39

Tjena, jag undrar om det finns någon som kan tipsa mig om bra sidor där man kan köpa orginal bmw m5 fälgar till e39? Alternativt även sidor där det finns m5 kopior till e39?
Är tacksam för alla tips!
Fe
14
Fedza
530iA -01
Tjena Mano.

Nya replicor är i dagsläget rätt besvärligt att få tag på, iofs beror det på vilka dimnesioner du är ute efter, hade du tänkt ha 19-8,5 runt om så är det nog inga större problem. Detta pga att Förenade bil har startat rättegång mot alla återförsäljare som säljer M5 och M6 replicor.

Nya M5 original hittar du på förenade bil :D om du är villig att betala deras fantasipiser. Men du får räkna med lite jobb för att få på dem, själv köpte jag nyligen ett par begagnade Original 19'' M5 E60 fälgar på powerbörsen som sitter på min 530 E39. Du får börja med att svarva fälgnavet ca 2mm (kostade mig 400kr/fälg, E60 har mindre nav än E39) sen fick jag dessutom pressa in bussningar i varje bult, så inte fälgen kör om dig under en hård inbromsning i kombination med en sväng (100kr/bult * 20 bultar). Sen är det alltid en risk om man köper begagnat att fälgen inte är 100% rak så de kanske måste riktas innan, 3 av mina var ojämna :S. Det är smällar man får ta om man vill köra original....

Här är iaf några tips på de som säljer replicor, om dem har dina dimensioner inne får du ta med de, jag vet inte helle rhur det står till med rättegången, förenade bil kanske har lagt ner fallet.

Länk (ring och prata med dem, sidan är inte komplett)
Länk
Länk

sen finns det alltid folk som säljer begagnat, kolla powerbörsen eller blocket

MVH Fedza
Fe
14
Fedza
530iA -01
Glömde tillägga att jag skulle ha 8,5or fram och 9,5or bak, därför det blev lite mer besvärligt... 8,5or fanns det fler som kunde leverera direkt
Tack, som fan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.