|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När tror ni att nya 3-serien kommer nästa gång? DUM SPIRO SPERO | |
| 2011/12 | |
|
Faceliften kommer ju att släppas nu i höst så det dröjer nog en 3-4 år till __ Min bil: Länk |
|
|
Ok, ett par till alltså. DUM SPIRO SPERO |
|
|
Mugge, när tror du att faceliften blir besällningsbar? DUM SPIRO SPERO |
|
|
Under Juli blir det. Kolla för säkerhetsskull med en BMW ÅF. __ Min bil: Länk |
|
|
Mugge, kommer motorer också att uppdateras, eller handlar det bara om uttseende. DUM SPIRO SPERO |
|
|
Motorerna uppdaterades ju i år (MJ08) (hela efficient dynamics serien), så det är inte troligt att de släpper nya motorer. __ Min bil: Länk |
|
|
faceliften blir ytterst blygsam: --> Länk det rör sig om modifierade njurar, den list som sitter på motorhuvens främre del och lägger sig över njurarna tas bort. huven följer njurarna som den gör på M3 modellen. Stötfångarna och backspeglarna får en lite annorlunda design. __ Min bil: Länk |
|
|
Oj, vad hög den såg ut, inte minst huven. Missvisande bild kanske? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
Angeleyes |
Som vanligt kommer väl pre-facelift rasa som ett korthus i värde... |
| Är det säkert att pre-facelift kommer att rasa i värde? Står inför att eventuellt beställa en 320dT nu, så man är lite orolig... Vänta och betala betydligt mer, eller köpa nu till "bra" pris. Vad har hänt med 5-serien efter facelift, har de tidigare rasat? (Som jag har fattat det var det en ganska liten facelift på 5-serien). När det gäller e46 så håller jag med om att priset är helt annat på de med eller utan facelift. | |
|
Tillsammans med faceliften kommer en ny skara köpare och efterfrågan kommer att öka, vilket i sin tur leder till att rabatter och specialerbjudanden upphör. Skillnaden mellan en facelift och icke facelift kommer att vara mer än påtaglig. Någon enorm värdeminskning kommer inte komma, om du frågar mig. Inte när det är så blygsamma modifieringar. Får man en väldigt bra deal på en icke facelift kan man slå till tycker jag. Iom att de i princip har gett bort comfort + adv pkt till alla som köpet en ny 3-serie under så lång tid, har andra hands värdet redan dalat. det blir inga köp en E90 och vi bjuder på utr för en 35- 40 000 kr när faceliften kommer. Det är i alla fall så jag har resonerat. __ Min bil: Länk |
|
|
Kanske en dum fråga, men kan man modifera om en prefacelift e-90 så att den ser ut som en med face lift? Mest med tanke på njurarna fram? Snyggare på den nya. Kromkanten på nuvarande e90 är inte vacker.. Vet att det fanns dom som gjorde detta på sina e-46 när den faceliften kom..(blinkers) Antar att det måste sågas i huven eller köpas ny huv eller nått.-..kanske inte går men undrar bara om det brukar vara möjligt, komma paket? Om huven på en e91 och e90 är av samma dimension så borde man väl kunna använda den huven och även e91's njurar...bara en tanke.. |
|
|
Såg ett test där dem jämförde den nya M3:an me Audi RS4:an, som slutresultat var de att Audin hade "bättre" eller snarare för bra väghållning så att den blev bara tråkig i jämförelse me M3:an Be My World! |
|
|
Vad tycker ni villket pris är normalt att betala för en 320d e90 just nu om köper med den Bavariapaket. DUM SPIRO SPERO |
|
|
320d kostar 297.000:- och 320d T kostar 315.000:-, Bavaria (för båda) ligger på 40.000:- Så vi pratar om ett listpris på 337' resp. 355' och frågan är vilken rabatt BMW kan ge på ett redan reducerat paket. Med tanke på facelift snart kan man ju hoppas på några procent i varje fall... |
|
|
Tror inte att man generellt kan räkna med några rabatter på "Bavariabilarna", de är redan kraftigt reducerade kampanjbilar. När det gäller E9X framtida andrahandsvärde håller jag med "Mugge", tror inte att värdetappet blir enormt för pre-facelift bilar för det är ju små förändringar det handlar om. Gissar däremot på att bilar med de nya "efficient dynamics" modellerna blir mer eftertraktade oavsett karosstyp och att dessa lär stå sig bättre. Fast nog lär det snart bli en del framtida kampanjer på faceliftade E9X, inte minst pga att bilen trots allt debuterade våren 2005, dvs den är ju i "medelåldern". |
|
| Dom är ju inte billigare än om du bygger din egen bil med samma utrustning dessa Bavariabilar! | |
| Nog får jag det till att det blir billigare, men det beror ju helt på vilka erbjudanden som finns på andra paket som Comfort, Advantage & Dynamic. Men i Bavaria ingår hela Comfort och sen delar av Advantage & Dynamic. Jag får det till att Bavaria är ca 12000:- billigare om man jämför med Comfort och sen lägger till den övriga utrustningen separat (jag har jämfört en 320d Touring). Lite svårt med tanke på fälgarna, etc. att få ett "rätt" pris, men som sagt bör det vara runt 12000:- billigare. (I Bavaria ingår t.ex. Metallic, Xenon, etc.) | |
| tror att faceliften kommer i höst.. visas väl på frankfurtsalongen om ja inte minns fel ( det är väl den som är i höst) .. det blir nog även en liten upphöjning på huven alá z4m... inredningen lär väl oxå få sig en uppfräschning med andra material och reglage.. bakljusen blir även dem lite annorlunda( tror att det bara blir insatsen som förändras medans dem behåller samma form) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.