|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått lite obalans i framvagnen suksesivt och igår när jag väl orkade riva it och kika på vad som va dåligt såg jag att båda dom övre bärarmarnas bussningar var slut, idag när jag skulle montera dom nya så jag på dom gamla att dom är tillverkade mars -01 min bil började brukas okt -01 det borde innebära att dom suttit på sedan bilen va ny.. Bilen har rullat 20450mil enligt mätaren så kvaliten är det verkligen inget att klaga på och dom är ju helt klart värda sina 1400kr/st som bmw tar för dom.. Kikade även på dom "raka" bakre armarna och även dom är tillverkade -01 och är fortfarande hela och fina utan nått som helst glapp. Så alla som gnäller på att bmw är dyra bilar att äga dom har ju inte en susning om vad kvalite innebär, dom är förmodligen bara avundsjuka :) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas | |
|
Jag hade vibrationer i framvagnen på min gamla e39 som då var fem år gammal och gått ca 14.000 mil. Det tycker inte jag är så fantastiskt bra. Dags att se över bussningarna på e46:an -01, 22.000 mil. Har också en gammal Audi 100 från -92 som passerat 30.000. Inget gjort åt framvagnen iallafall inte de senaste 10.000 milen. Går helt vibrationsfritt. Personligen har jag haft mycket mer problem med bussningar och liknande på BMW jämfört med andra märken. |
|
| Bytte första länkarmen på min Merca vid 36´mil. Inget fartvidunder i.o.f.s, men ändå.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.