|
|
|
|---|---|
|
Nu till nästa problem för mig i detta som säkerligen kommer likna en följetång. Min 750 får inget riktigt "vrid" i 1an och 2 an på 3an verkar den dock leverera som den skall. Med "vrid" menar jag att den inte varvar upp ordentligt innan den växlar. Växlingarna går realtivt bra lite ryckigt i bland men inget utöver det "normala". Att tilläggas är att det är en automat och att bilen har fått en styck ny bränslepump. Skaffade bilen när den bara gick på 6 cylindrar och defekt B-pump , så jag kan inte relatera till hur bilen gick "innan" pump haveriet. Har dock en kompis som har en 750 med några tusen mil mindre och den växlar och går som en dröm genom hela registret. Missförstå mig inte nu bara , den går inte "dåligt" på 1an och 2 an utan saknar bara det där monster vridet. Så nu får ni alla kunniga mer än gärna stå till hjälp med er expertis. Mvh /Erik | |
|
Kan vara att du behöver bränna ur den lite. Annars har jag hört att elektroniken håller igen motorn på lägre växlar för att spara automaten, men jag vet ju inte om det är detta som du märker. /Mats J |
|
|
Talar vi M70 eller M73. Mvh Dic. |
|
| M70 glömde kanske skriva att det var en e32 | |
|
Jag skulle starta med att mäta bränsletrycket på bägge slangarna,sen köra den vanliga genomgången på tändkablar,hattar 6,33 ohm är optimalt från hatt till hatt,friska tändstift?? synka spjällen,försiktig rengöring av LMM och sedan ta ett avgastest när du fått igång allt. På "Sök inlägg" så hittar du en nästan komplett manual med tips och trick om hur man går till väga,tändstiften är inte så kul när du närmar dig 10,11 och 12:an men det går att lyfta en del grejor vid batteripolen så det går att komma till och var "VÄLDIGT" försiktig med tändhattarna som sitter på stiften,de är keramiska och spricker lätt och då har du nya problem,dra de bara stabilt rakt ut i riktningen. Lycka till. Mvh Dic. |
|
|
Jo tändstiften skall bytas dom är urgamla , samma med oljan. Bytte luftfilter i går och det gjorde sin lilla skillnad bara det. Är en hel del grejer som behövs fixas på den. gäller att inte tappa motviationen bara :) Finns det föresten någonstans där man kan köpa lite billigare tändkablar? Känns som ett rån att lägga 3980:- på ett set med nya kablar. Värsta fall får man sätta sig och köra sig ett par egna. Mvh /Erik |
|
|
Det verkar som att tändkablarna blivit billigare, jag har för mig dom var ännu dyrare förr. Det sitter nämligen en givare på dom som gör dom dyra. Men man kan flytta över givaren till en ny sats kablar och köpa en billigare kabelsats utan givaren, borde passa med kablar från en sexa. Läs här: Länk Byt stiften först, jag tror inte tändkablarna ger upp i första taget. Kolla istället att fördelarlocken är rena inuti och att mittstiftet fjädrar. Man kan köra fördelarlock och tändkablar i diskmaskinen :) /Mats J |
|
|
Jo har läst den "guiden" dock så hittar jag fan inga billiga tändkablar i sverige. Aja skit samma byta tändkablar får vi ta senare om det verkar som att dom är kassa. Cheers! /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.