|
|
|
|---|---|
|
Det finns ju en hel del att läsa om E46-rosten på t.ex. undersidan, fram på motorhuven. Men vad jag inte kan hitta är resultatet av egna små lagningar som gjorts i "tid"? Jag har slipat bort kittet under huven, ca. 1x10 cm. och bara kört på sex lager förbättringsfärg lite kvikt. Har ni andra lyckats laga och stoppa rosten undrar jag och vad körde ni för typ av färger? | |
loftahammar |
du får blästra bort rosten annars kommer den snart tillbaka, så köp en punkt bläster, ca 200kr inklusive sand... Mvh Robban Länk |
| Jorå, jag tog ju bort rosten i den mån det var möjligt. Dock tycker jag det är svårt att veta om det är tillräckligt. Det var ingen "porös rost" kvar, men det det var heller inte direkt skinande metalliskt där jag målade... | |
loftahammar |
ok, men utan att blästra så till 99% att rosten kommer tillbaka, bara att blästra, på med rostskydd, spackla upp och på med färg och polera, mer än så vet ja inte:) Mvh Robban Länk |
|
Blästra är ju att föredra men det finns andra alternativ med . Gör så rent som möjligt med slippapper och använd sedan en rostskyddsfärrg som heter acid nånting en sprayburk som är krom och vinröd lägg på två till tre lager av den sen kan du måla på med den färgen du vill ha . Den grundfärgen är även att föredra när du blästrat det är lite brådis när du blästrat med du ska inte blästra och sedan låta det stå så länge så blästra och måla sen direkt efter . Henke M som i Motor |
|
|
Kom på att du lär ha riktigt god ventilation fast det visste du redan förmodligen . Men den färgen är riktigt giftig man mår "AP-ILLA" då den är så farlig och giftig har målat med den i halvdålig ventilation och mått piss som man inte gör med vanlig sprayfärg . Henke M som i Motor |
|
|
Ett gammalt knep är att "måla" rosten med epoxylim. Det blir lufttätt och rost angreppet stoppas. Blästring är givetvis oslagbart. If it works, don't fix it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.