|
|
|
|---|---|
| som topic. antar att det sitter en microbrytare i dörren som är fel men är det nån som vet exakt var den sitter och om man måste byta den eller om det går att fixa? tacksam för svar. | |
| vafan ingen som vet eller? trodde det var vanligt fel | |
|
Kör en sökning så hittar du rätt mycket svar, bla hur jag gjorde. //F |
|
|
Microbrytaren sitter inte i dörren utan i dörrnäsan. Lycka till |
|
|
jag har sökt som fasen men hittar ingen stans hur man byter denna. jag har plockat dän dörrsidan felra ggr o kollat men den brytaren som klickar när man drar i dörrhantaget sitter ju i ytterhandtaget, det är den som jag fårr av min bmw åf. det sitter en i kistan också men ja är mycket skeptisk till att det skulle va den som styr rut funktionen då den microbrytaren bör sitta i handtaget enligt mig. så, om nån skulle vilja vara så vänlig att skriva ner exakt hur man byet den så skulle jag vara tacksam. p.s. om man söker står det endast att "givaren ska sitta i låskistan har jag hört" |
|
|
Sök funktionen? Länk |
|
| Hehe fin särskrivning där.. :P | |
| ja har ju ökt men de finns ju inga instruktioner på arbetet. | |
|
Hej detta är en enkel operation, gjorde det på 30 - 60minuter. plocka bort inredningen bak på den sida du ska byta bara. Dörrnäsan sitter med två torxskruv. kontakten till denna sitter sedan rätt lång ned mot golvet innanför sidoarmstödet. Du ser ungefär när du köpt den nya hur lång den är ju. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
okej sitter givaren i eller utanför låskistan? för det är väl den du menar när du säger lånäsan? problemet är att nilssons bilhall i vimmerby inte visste vilken brytare som styrde denna funktionen så ja är tveksam om ja fick rätt brytare men det återstår ju att se. |
|
|
Låsnäsan är den som sitter i "dörrstolpen", ej i dörren. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
| instruktioner hur man byter lite mer ingående då tack, sitter den inte i dörren? | |
|
Du får byta hela låsnäsan, den som dörrens lås fäster i. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
| skulle felet till att rutan inte åker ner när man öppnar dörren bero på låsnäsan? | |
| hehe | |
|
Hej, Jag fixade det på min gamla 1996a 323i coupé. Dörr näsan finns vid dörrstolpen, och inte i dörren. Den köper du hos bmw och byter ut med 2 torx skruvar. Däremot 1993-1994 vad jag vet, så sitter switchen/mikrobrytaren inte i dörrstolpen, utan i DÖRREN. Jag har lagat detta fel i både min nya e36 cab och i min kompis 1993 coupe. Bara att smörja in med WD spray på dörrens lås, alltså inte hadtaget, utan i kanten, där dörrnäsan ska vara! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.