AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.413

Bra att sälja bilen på Fyndbörsgaraget?

Är det någon här som sålt någon bil på Fyndbörsgaraget i Solna. Har 3 bilar just nu vilket är minst en för mycket. Tanken att ställa ut en där till försäljning lockar litegrann.

Är det ett bra "skyltfönster", dvs, blir man lättare av med bilen där jämfört med normal Blocketannonsering?

Lägg energi på att få till bra och fina bilder med en bra annons på Blocket istället, Fyndbörsgaraget har ju väldigt få besökare jämfört med Blocket.
FredricF
Är inte fyndbörsgaraget mer för entusiastbilar? Jag skulle inte gå dit för en Volvo245a men kanske om jag var spekulant på en Corvette eller liknande.
Historiskt har dom väl importerat en hel del Corvetter och andra jänkejärn från USA själva, fast jag vet inte om dom fortfarande gör det.

/Fredric
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Fyndbörsgaraget borde funka eftersom det rullar vidare år efter år. Som sagt, mest entusiastbilar. Exponering även på nätet och i Bilsports tidningar. Egenimporten vet jag inget om men gissar att det var numera bortgångne Hasse Z som höll på med det.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Länk

Kanske inte första stället man börjar att leta efter en BMW på. Tycker de borde stötta upp försäljningen med en annons på Blocket, men det är nog ett policybeslut att inte göra så.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Det är riktigt att Fyndbörsgaraget mest är för entusiastbilar och då speciellt jänkare.

Att sälja en "vanlig" bil där tror jag är bortkastade pengar, håller med Tallviking, en bra annons på Blocket blir sedd av många fler.

Mats
BMW CS #5847
FredricF
Där fanns i alla fall 2 BMW (+en Mini) så helt avigt att sälja bmw där verkar det inte vara.
/Fredric
Min kollega ställde dit sin G500 -00 men det var bortkastade pengar, helt fel med annat än jänkebilar. Sen strulade de till det med annonser också så han fick aldrig den exponering som han betalade dyrt för.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.