AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
902

Z3 98/99 vanliga fel

Är på väg nsöderut för att hämta en Z3 2,8 Coupe, och funderar på vilka de vanligaste felen är, finns det mycket "barnsjukdomar" på 98:orna eller spelar årsmodellen mindre roll...????
Tacksam för tips angående vilka tuning delar som funkar bäst, JWR/SUPERCHIP/UNICHIP, Ferrita 3"..???

MVH Ingenjören.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Ingenjören: Bra fråga, har haft min Z3 i drygt 1 år nu och inte haft ett enda problem. =) Vore intressant att höra vad ni andra Z3-ägare har för uppfattning.

roadZter
Samma här, min går som en klocka - inga problem!
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Larmet spökar ibland, annars Nemas Problemas.
Tack för svaren:
Är nu övertygad om att detta är en kanonbil, efter att ha provkört några stycken Z3 2,8 Coupe´r så är jag helsåld. Mycket roligare att köra än någon annan BMW som jag har provat....
Ringde även BMW Group i GBG och de sa likadant som ni, Nemas Problemas.
Vet ni om vilka trimchip resp. avgassystem som funkar/låter bra....????

MVH Ingenjören
Ända felet som uppstår är att gasen fastnar i bottenläget alltför ofta.......HAHAHAHHAHAHHA

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Jag köpte min Z3 för en vecka sedan och de problem jag har upptäckt är att tutan fungerar ibland(!) och att centrallåset inte fungerar på passagerarsidan.

Jag köpte bilen hos en bilhandlare och när jag tittade på den innan köpet så hade den problem med att starta pga att batteriet var urladdat, efter provturen startade den fortfarande inte utan starthjälp. Detta gjprde att jag krävde att batteriet skulle fixas när jag köpte bilen. Efter att jag varit borta över helgen så startar inte bilen och jag tittar på batteriet och det är orginalbatteriet som sitter i.
Bilhandlaren skyller ifrån sig med att killen på verkstan har konstaterat att batteriet är OK... dessutom står det på köpeavtalet "Nytt Batteri".
I dag har jag hämtat ut ett nytt batteri som bilhandlaren har betalat men jag antar att det här säger en del om bilhandlare...

/Hans
al
47
allan
M-roadster 99
Estorilblau
Har inte haft minsta lilla problem med min Z3, har iofs bara hunnit bli 2000 mil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.