|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är på jakt efter en Z4 roadster och funderar över ljudpaketet. Det känns som extra viktigt med bra tryck i anläggningen när man kör nedcabbat... Alternativ 1 är att försöka hitta en bil med HiFi Pro (med DSP) på 430W eller vanliga HiFi-paketet på 310W. Alternativ 2 är att köpa en billigare bil med Businesspaketet och byta ut det mot något vettigt system för sub 10000:- inkl. installation (jag tål nämligen inte den usla ljudkvalitén i businesspaketet). Vad tycker ni och vilket externt system tycker ni jag ska välja ifall jag går på alternativ 2? Räcker det att bara byta ut högtalare? Vart vänder jag mig för att få systemet inkopplat (jag har i princip tummen mitt i handen när det kommer till installation av såna här saker)? Tacksam för svar från en kräsen audion00b! Mvh dlm | |
| måste lyfta denna tråd, vad ska det stå på själva Cd-spelaren om det är Hifi DSP paktet (430w)? Skall det stå Bussines CD eller nått annat? | |
|
Fördelen med att inte köpa det "bästa" paketet dvs Alternativ 1 är att du har möjlighet att smidigt koppla till en gateway. Denna gör att du enkelt kan integrera din IPOD eller USB hårdisk och spela musik från dessa. Tyvärr har jag ännu inte hittat något som fungerar med DSP systemet. Har själv Hifi Pro med DSP som låter hyffsat men skulle vilja slänga ut "80-tals" cdväxlaren och byta ut den mot något modernare. USB interface hade ju inte varit fel eller IPOD... MVH/Bartek |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.