|
|
|
|---|---|
|
hej! jag köpte en 525 e60 2004 från en bilfirman då i displen stod däcken är punkterad firman sa att det sitter icke orginala vinterdäck när du sätter på orginala sommar däck (som följede med) då försvinner det för det sitter en givare och känner inte till oorginala däcken därför står det däcken är punkterad så nu när var dags för sommar däck det står fortfarande däcken är punkterad...vet eller har nån varit med detta?? tack tack | |
|
har du kört länge med däcken ? givarna stängs av om däcken bara ligger, brukar vara så att man ska köra en stund i en viss hastighet för att dom ska aktiveras igen. vet inte hur det fungerar på bmw dock |
|
| På min sitter det inga givare i däcken. Jag kan återställa varningen i idriven. Har inga problem med vinterdäcken brukar få återställa när jag byter mellan sommar o vinterdäck. | |
|
jag har kört den i olika hastigheter och i 1 månad händer inget...jobbigt |
|
| Har du tittat i instruktionsboken? Det borde väl vara samma som på E61 dvs man kollar att man har samma lufttryck i de hjul som sitter på samma axel och sedan gör man en kalibrering (via idriven som Stefan redan skrivit) och så försvinner indikationen om att man har en punktering? Det hela sker genom ABS systemet som mäter om hjulen på samma axel snurrar olika fort, vilket de gör om man inte har samma tryck i båda hjulen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.