AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.030

Växelspak knasig

GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hallå!
Jo det har dykt upp ett problem med min växelspak.

Detta gäller bara när bilen är kall, då jag ligger på 5e växeln och ska sedan växla ner till vilken växel som helst så går inte växel spaken tillbaka till mitten.

Utan om vi säger så här, jag ligger på 5an och kommer till korsning, kopplar och petar ur växel så brukar växel spaken åka automatiskt till mitten läget, men det gör den inte på min.

Detta gäller bara då bilen är kall precis efter start kan man säga, efter ett tag när bilen blivit varm så funkar allt precis som det skall göra.

Någon som vart med om liknande problem, eller kanske vet vad som skall göras för att åtgärda detta felet?

//MVH
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Länk

AE
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Välkommen till forumet, förresten :)

AE
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Tackar så mycket!

Jag har kikat på den tråden och anser det inte vara samma problem jag har med min bil. Men visst mycket möjligt att det kan vara bussnings byte.

Men om någon hört talas om samma problem jag har, så svara gärna. Är tacksam för alla svar!

//MVH
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Läste du även vidarelänkningen i den tråden?
Länk
För mig låter det på din beskrivning som om du har just det fenomenet som rep. satsen råder bot på. Jag har det själv på min 5:a, men jag drar mig för att plocka ner lådan "bara" för det. Efter ett tag blir man rätt säker på att träffa treans läge utan styrsel i spaken ;)

AE
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Missade jag totalt!
Verkar redigt tråkigt att behöva dra ner lådan för detta.
Men det är ju ett problem som måste åtgärdas.

//MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.