|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att Sätta i turbo i min 328im e46 -00. Är det en TOTALT onödig kostnad? håller motorn för det? jag vill ju inte lägga ut mer pengar på bilen om det går sönder sak efter sak. Hjälp mig tack:D Och vad säger besiktningen om det förresten? Mvh Lars | |
|
Du kommer ALDRIG kunna besiktiga den med turbo, ingen försäkring gäller heller, och blir du stoppad av polisen så kan de hindra dig från att köra med bilen om de upptäcker det vill säga... Om motorn håller är jag nog inte rätt man att svara på, men vad jag förstått så är den hållbar. |
|
|
Bara du inte laddar för hårt så ska det nog hålla, 0,5 bar är vad jag läst mig till att det ska hålla om det är samma motor som i min -96. Det går inte att besikta med grejjerna på mest troligt, du får nog montera bort grejjerna innan besiktning. Det går nog att läsa sig till vad det kan kostar eller vad du ska göra för att komma undan om du skulle ha oturen att bli stoppad av polisen som vill kika ner under huven, det finns ju många som har turbokonverterat, kika på Länk. Vad försäkringar gäller så är det nog inte så illa som calle påstår, har för mig det diskuterades här på forumet i höstas när jag var på gång att turbokonvertera (tyvärr så kom jag inte längre än till planering). Har för mig jag ringde mitt försäkringsbolag och frågade men jag kör ju bara med trafikförsäkring och den skulle gälla vad jag kan minnas men det är väl bara att ringa till något bolag och fråga. |
|
|
Problemet med M52 är aluminiumblocket; eller rättare sagt att det inte är stålfoder runt kolvarna. Men det går att konvertera utan att öppna motorn så länge man håller sig till låga laddtryck, 0,5 eller mindre. Det enda sättet att lagligt (dvs besiktningsbar + försäkringsbar) turbokonvertera är att göra det på en bil som tagits in som flyttgods, här kan du läsa lite om det: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.