|
|
|
|---|---|
hampe m3 |
Hej, har fått ett mkt ireterande ljud bakifrån, det låter lite likt små fåglars kvitter, med en blandning på gummi/plast som gnisslar. Men det låter ej konstant, kan va tyst ett par dagar för att sedan låta i en timme, sen är det tyst igen, helt oberonde av väderlek. Då jag tidigare haft samma ljud efter ett byte av dämpare och fjädrar på min vr6, då wag missade att skruva dit ena dämparen så tänkte jag helt enkelt försöka komma åt innefrån o se om det e ngt som sitter löst. Övrigt känns den fin på vägen så ngt busnings ljud tycker jag mig inte höra av eller känna vid körning. Kollade lite snabbt ikväll men tyckte det såg relativt krongligt ut att komma åt, ngn som gjort det eller vet hur det ser ut vid tornet? mvh hampus |
|
Hej! Jag har tidigare haft missljud som liknar det du beskriver, var helt säker på att det hade med dämparna att göra. Ställde en fråga här och fick som svar att smörja infästningen av insynsskyddet/lästnätet. Gjorde så och det har varit tyst sen dess, ca 1,5 år sen... Anders |
|
hampe m3 |
Det låter väldigt intresant, nu är frågan vart man skall man smörja och med vad. Det skulle va underbart om det va det, suttit och läst åskiliga trådar om gnissel, allt från busningen mellan dämpren och karros till sprickor i f-tornet. mvh hampus |
hampe m3 |
Prövade att smörja alla möjliga detaljer samt kring ligane detaljer kring infästningen av insynsskyddet/lästnätet, utan resultat. Det låter ingenting utifrån bilen när det låter invändigt, det verkar komma innefrån fjäderbens tornet, efter att gumman fick sitta bak och lysna. Nu till dilemat, har kollat lite därbak, den enda skruven jag finner är den som sitter precis ovanför navi enheten, men där går jag bet, det sitter som bärget, hur får man dän "inner klädseln" så man kan blotta fjäderbens tornet? Skule verkligen vilja komma åt och se ifall det finns några sprickor så jag vet till vilken verkstad jag skall lämmna den. mvh hampus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.