|
|
|
|---|---|
| Bagatell kanske, men ändå; Skall inte fläkthastigheten automatiskt öka (för snabbare ventilering/kylning) då man har kliman på "auto" och temperaturen i kupen är högre än den inställda? Och efter uppnådd kylning av kupen skall fläkten automatiskt sakta ner igen? Har en 523ia -98 där detta INTE intäffar. Något som är galet? | |
|
likadant på min -96:a. om jag drar upp värmen till sådär 28 eller nåt så ökas fläkthastigheten en del, men den ökar aldrig hastigheten automatiskt för att kyla. ämnet har varit uppe här ett par ggr tycker jag, men jag har aldrig fått nåt bra svar på hur det skall vara... /Micke 523 -96 |
|
|
Hejsan! För mig är det samma sak........... Enligt instruktionsboken skall det stå auto också på dispayen när den är aktiverad. Det gör den inte för mig,endast den gröna lampan lyser. Fläkt hastigheten ökar bara upp mot 27 gr.Defroster går upp automatiskt till max.Vet ej om det är fel eller om det skall vara så.................... |
|
|
När jag sätter mig i bilen och har en temp som överstiger den inställda på kliman så öser den fullt för att sedan gå ner i hastighet. Men jag har aldrig märkt att den ökar om det blir vamare efterhand. Skumt, och så har vi det där med reglagen? Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
| Den öser för fullt om yttertempmätaren är över ett visst gradantal enligt BMW, detta stadie är endast för att rensa ut lagrad varmluft ur ac'n. Ingo, den ökar efterhand men det är så små variationer som krävs att man inte hör/märker det. | |
| JAg vet att i alla fall på Tyska bilar fick BMW så mycket klagomål att fläkten lät att grundinställningen på klimatorn från fabrik sattes till nästan noll. Min bil hade detta och När jag var inne på BMW så tog dom DIS:en(servicedatorn) och ändrade grundinställningen hur mycket fläkt som skall vaara på, jag fick nämligen problem på vintern med att rutorna immade igen, trots att dom var nyputsade. Numera har jag ställt om klimatorn och står i autoläge, och sprutar bara luften upp resp ned, det tar lite längre tid innan bilen blir varm resp kall men jag slipper drag runt axlar/ huvud. Om det är riktigt varmt ställer jag in återcirkulation då luften kyls sanbbare. Så kolla med BMW så kan ni nog få en högre grundinställning. Kostade ca 600 kr. | |
|
Tolkar det som att inget fel föreligger med min 523:a då. (Har en V70 i tjänsten som vräker på med full fläkt tills den inställda tempen uppnåtts, för att därefter avta. Detta fungerar faktiskt ypperligt, särskilt när det är så fint/varmt väder som nu.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.