|
|
|
|---|---|
|
Halloj, nu när det börjar bli vår och jag har börjat köra lite med sjuan så firar den med att stänga mig ute. Jag får bara upp passagerar dörren med hjälp av nödtricket (hålla handtag och dra vidare ett snäpp). När jag körde till Dr. Per i huddinge provade han att byta nån säkring och lite andra saker under bakstätet men inget verkar funka. Det funkade en gång för några dar sen men har inte fungereat alltså funkar det som det ska men verkar vara glapp nånstans. Har väntat på att Perre ska ta in en el-mekaniker men det har gått över en månad utan att han blivit ledig. Nån som vet vad det kan vara? annars finns det någon verkstad i sthlms området som kan bil elektronik i sthlm som inte har så mycket att göra. Tackar tackar på förhand från en kille som har sträkt benet genom att hoppa över passagerar stolen. | |
|
Det är svårt att ge dig råd med den knapphändiga felbeskrivningen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Haha okej, Men det händer inget, varken med fjärren eller med nyckel i låset. Det är helt dött hur du än vrider får bara upp passagerar dörren. Det funkar kanske 1/200 gånger så det är inget fel motorn utan troligtvis glapp. Det är inget fel på säkring eller på nån elktronik "box" under sätet bak då Mekanikern provade att byta dessa mot fungerande... Det är allt jag vet så snälla försök komma på något! | |
|
Min ena dörr sida dummar sig också , fast det gäller bara passagerar dörren och bara på att låsa upp , låsa fixar den fint. Dock är fruktansvärt frustrerande. /Erik |
|
|
Där boxen sitter under baksätet går kablar till alla dörrlåsmotorer. Man borde kunna tvångsmata varje dörr därifrån och låsa upp dörrarna. Du får kolla elschemat! Funkar det så är det väl matningen till boxen eller signalerna till boxen som det är fel på. En snabb koll på elschemat indikerar att både GM (general module)och RM (relay module) skall funka för att upplåsningen skall funka Jag kollade ett schema till -90 och där är det utgång 1 (blå) och 13 (vit) på RM som driver låsmotorerna. Är den satt i safelock kan det vara 1(blå och 14(svart) som gäller. För låsning/upplåsning får man vända polaritet för att motorerna skall gå åt andra hållet. Jag hittade just detta schema här: Länk men man måste nog vara registrerad för att komma åt den där. Tanklock och baklucka låses inte upp heller eller? Det kan ju vara dåliga lödningar i en box, öppna och kolla / löd om. /Mats J |
|
| Okej, nej tanklock och baklucka låses inte heller upp! Men på verkstaden provade dom att byta boxarna mot fungerande men det gav inget resultat:/ | |
|
Jag skulle tippa på att en microswitch som fastnat i fel läge, hade samma probelm på min: Länk Ta bort dörrsidan Länk och koppla ur den. Du kan också prova att fibbla lite med nyckeln, samtidigt som du bankar på dörren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Okej, Verkstaden hade ner dörrsidan och meckade med nåt annat som hade med centrallåset att göra, kan dom ha kommit åt den där microswitchern? Det fungerade i kanske 2-3 veckor efter dom hade haft ner dörrsidan. Mitt problem är att jag inte får ner dörrsidan då jag inte kan öppna dörren:( var dock nere o bankade lite på dörren men gav upp då det inte ger några resultat. Det enda som händer när jag drar i dörrhandtaget är att innerbelysningen tänds men det händer inte ett smack när jag försöker öppna bilen. |
|
| Hei, hvis microswitchen er fastnat i førerdøren. ta ut sikring(fuse) nr.20 i motor rommet. Og testa med fjärren eller med nyckel i passagerar dörren. | |
| Hvis microswitchen er fastnat i passagerar dörren ta ut sikring nr. 31 i boxen under baksätet. Og testa med fjärren eller med nyckel i førar dörren. | |
|
Bytt av microswitch. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.