|
|
|
|---|---|
|
köpte min första bil för ett tag sen. en 325 från 94 och besiktigade förra veckan men den gick inte igenom pga avgasvärdena på 2500varv hade co2,6 och HC 161 har bytt olja och stift nu efter men vad kan jag göra för att få ner CO värdet? funkar k-sprit, etanol och toluen blandat med bensin som jag hört? tacksam för svar | |
gretzky |
Låter bara som genvägar. Bättre åtgärda det verkliga felet till avgasvärdena. Lmm, lambda mm |
|
Om du har möjlighet, häll i k-sprit och kör på 98oktan, åk upp till en bilfirma (de flesta stora brukar ha avgasmätare) om du nu får låna en, varva bilen duktigt innan o testa värdena. Kan ju funka, och då har du 1år till att köra med bilen. Men som sagt, finns inga genvägar. Men har du lite tur så har du 1år på dig att fixa problemen, ifall plånboken skulle vara tom för tillfället =) |
|
| Länk På denna sida finns en del att läsa om avgasproblem | |
| En fristående mindre verkstad har testutrusning som ganska enkelt talar om i fall någon givare eller mätare, lambda LMM är felaktiga. Det kostar mindre än en tusenlapp. Sedan kanske man kan byta komponenten själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.