|
|
|
|---|---|
| funderar på att köpa en e21 eller e30 och ha över sommaren.. det jag söker är maximal körglädje.. det får dock inte konsta för mycket och jag skulle ivlja pyssla lite med dem o kanske vässa dem lite... hur är körglädjen mellan e21 och e30??? vilken motor ska man välja??? | |
|
E30 325 är fantastiskt kul. Men svåra att få tag på. E21 har jag aldrig kört. mvh |
|
| Helt klart E30 325i | |
| jo men dem kostar ju en hel del och utbudet är inte det bästa.. hur är en simpel 316,318 eller 320??? vet att effekten inte är den bästa men vikten är låg ... | |
| Då köper jag hellre en 318 än en 320i lika bra prestanda i 318 som 320 | |
|
Hittar du en E21 så får du roligt! Vildare väghållning, mer sladdvänlig men i övrigt mycket lik E30 i känslan. De gamla 323 modellerna (både E21 och E30) har ett råare ljud och annan gång än de nyare sexorna, charmigare om du frågar mig. Hoppa över 320, trist motor med låg effekt, även i förhållande till den höga förbrukningen. |
|
|
Hade nöjet att provköra min väns e30 325 med ett chip. Samt sänkt och hårdare dämpare. MKT rolig bil! Och imon ska jag ev köpa en e30 318is som jag har hört ska vara riktigt rolig oxå! |
|
| 318IS E30! Ååå min förstabil som vår SÅÅÅÅ rolig. Motornord trimmad va den också. Den gick det brett med. | |
|
Optimal körglädje i "323i" träsket för en inte allt för stor summa torde väl vara en rostfri E21 323i med väghållningssats och sportpaket(inkl. diffbroms).. Men hittar du ingen dylik i "rätt prisklass" så leta efter en fin 325i E30 med då väghållningspaket,diffbroms och sportinredning...kalasvagn :) Både E21 o E30 vagnarna får gärna vara omsorgsfullt trimmade MEN inte "slutkörda" :) Mvh Janne. |
|
| janne t:så 323 e30 hellre än 325 e30?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.