AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.114

Varför går larmet igång titt som tätt på min E46?

Juventini
Hej!

Idag fick jag höra av min granne att mitt larm på min e46 spökar (går igång) lite titt som tätt.

* Vad kan det bero på?

*Finns det isånnafall nått som en lekman kan göra för att åtgärda problemet?

Är tacksam för alla svar

Mvh // Robin
Kupévärmare?

/Udo Dirkelsniff
Juventini
Ja precis, jag har kupevärmare med en elcentral med timer som man ställer in tid när den ska igång. Kan det vara det?? Jag har gått och tänkt på det men tänkte att det kan vara omöjligt. Vad skall man göra?
Dubbeltryck på låsknappen så kopplar du bort rörelsesensorn(?) i bilen, kan också vara bra att veta om man ska låsa in hund, barn eller hustru...

/Udo Dirkelsniff
Länk

/Udo Dirkelsniff
Juventini
tack, ska ut o prova kupevärmaren..hehe den va bra låsa in hustrun
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Funktionen är också bra att använda när man åker färja, man kopplar nämligen bort nivåsensorn också.

BMW CS #5206
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kanske dags att lista kupevärmare som inte är lämpliga för BMWs kupesensor, en del har inte problem andra inte alls.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
På E46:an löste larmet ut pga kupevärmaren om jag inte dubbeltryckte på låsknappen. På E90:an behövs inte det fast det är samma kupevärmare...

/Udo Dirkelsniff
Juventini
kl 20.00 igår satt jag och farsan i hans bil utanför, min e46 och väntade in boven i dramat. Satt på span i max 15min, innan vi kunde snabbt ingripa i form av en razzia mot min kupevärmare som orsakat störning på kupesensorn. Kupevärmaren gjorde ej motstånd utan kunde lätt gripas och alla blev nöjda och glada, speciellt jag då, eftersom jag insåg vad som orsakat att larmet gått ett par ggr.

Tack för tipset Udo !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.