|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja detta var ju en klar försämring. Undrar hur Shell tänker? Måste bli mycket frän kritik till detta! |
|
| Det blev en försämring redan för ett antal år sedan då Citibank tog över Shells kunder..men de kunder som inte gick med på det fick vara kvar hos Shell och därmed behålla korten som gäller i hela Europa | |
|
Bensinkort kopplade till Mastercard fungerar som sagt på vilken bensinstation som helst vart man än är i världen sålänge macken tar kort. Sen brukar även många vanliga Mastercards ha drivmedelsrabatter. Vet att Firstcard har 35 öre/liter i rabatt på diesel och det gäller på alla Preem mackar, även obemannade. |
|
|
Jag ser inte riktigt problemet med att Euroshell kortet avskaffas och bara funkar i Norden. Det har ju ändå aldrig givit någon rabatt utanför Sverige. Andelen bensinmackar längs motorvägsnätet i EU som accepterar MC/VISA etc är ju enormt mycket större än andelen Shellstationer. Och om man nu prompt vill tanka V-power så funkar som sagts tidigare något av de andra kreditkorten, som i sin tur i många fall ger bonus tillbaka (tex Handelsbankens Allkort VISA). |
|
| Bonus skiter jag i, tycker bara det är smidigt att ha soppafakturan på ett separat ställe. | |
| Lus: Då är det typ ett Statoil Mastercard eller liknande du ska ha. Kan tanka på vilken mack som helst med det, och allt kommer på samma faktura. | |
| Chris: tackar, har redan statoilkort till vardags, så det är väl bara att ändra det då antar jag. | |
|
Fick reklam från OKQ8 att deras VISA-kort nu ger poäng på inköp överallt förutom på andra bensinkedjor. Ingen årsavgift. Använder själv normalt Statoil Mastercard för 90% av alla inköp jag gör och det funkar bra. Skaffade för några år sedan ett Shell Mastercard då det på orten jag bor finns just en Shellstation. Det gav inledningsvis bra rabatt och bonus men detta har försämrats det senaste året. Dom tar även en avgift på 250kr/år samt att jag märkte att intjänad bonus försvann om man inte använt kortet på ett tag. Kanske skaffar ett OKQ8 istället då vi även har en automatstation av det märket på orten. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.