|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Programmer...Jo jag vet men man kan också dra Ica kortet på Ica samt betala med Coop kortet så blir det samma sak..om man har Visa på Coop...för våran del har återbäringen ökat en hel del sedan vi böt till Coops Visa det är ju poäng var man än använder det.. | |
|
Tackar för all input, OKQ8 kort beställd. __ Min bil: Länk |
|
|
Nu ser jag att du redan gjort ett val men jag kan ge mitt tips ändå eftersom jag skaffade kort mest för p automaternas skull då dom inte tar bankkort. OKQ8 /kredit. Du får påäng på allt du köper bensin , läsk korv, däck, olja. Och en viktig grej biltvätt + gdshallen därmed tycker jag att okq8 är bättre än alla andra kort. visa även som master card eller visa kanske det var om man vill ha det. |
|
|
delorian: med ditt kort så får du poäng på allt du handlar hos OKQ8. Med flera av de kort som rekomenderas ovan (t ex Statoil MasterCard eller Shell MasterCard) så får du poäng på allt du handlar överallt i hela världen. Service på BMW, nya däck hos däckfirman, mat på Ica, hotellövernattning, Happy Meal på McD, etc.. Allt ger poäng. OKQ8 har bra rabatter/återbäring när man handlar där och jag har själv OKQ8 Kontantkort och fått kopplat detta kontantkort till mitt Statoil MasterCard. Så när jag t ex använder OK GDS så samlar jag poäng hos OK trots att jag betalar med mitt Statoilkort. ___ //Ulf |
|
|
Skrev lite luddigt längst ner, menar att dom även har visa eller mastercard för dom som vill ha det. OKQ8 är ingen liten lokal källarförening.. |
|
|
Jag valde OKQ8 av en anledning och det var faktiskt säljaren i kassan på OK Macken. Han tog sig tid och förklarade tydligt hur systemet fungerade och varför jag skulle välja deras kort. Han hade inte det bästa erbjudandet, men han hade det i särklass bästa kundbemötandet. Jag har idag kikat runt på stan o i princip alla p-automater tar OKQ8 kort. __ Min bil: Länk |
|
|
delorian: jag förstod vad du skrev längst ner. Jag reagerade mest på "Och en viktig grej biltvätt + gdshallen därmed tycker jag att okq8 är bättre än alla andra kort." Jag tycker inte att OKQ8 är bättre än alla andra kort av den enkla anledningen att dom inte ger poäng på inköp på andra ställen än just OKQ8. Jag använder mina kort i storts sett till alla inköp jag gör vilket ger ett antal tusenlappar tillbaka per år i rabatt/bonus/återbäring eller vad man vill kalla det. Även om du väljer OKQ8 med Visa eller MC så är det fortfarande bara poäng på OKQ8-inköp, inget annat. Däremot så håller jag med om att OKQ8 ger bra förmåner på inköp just hos sig själva vilket jag också utnyttjar när jag handlar där. Mugge: bra att du är nöjd! Bensinkort är ju inte som ett telefonabonnemang där du måste välja en leverantör åt gången utan det är ju fritt fram att ha flera. Tror jag har fem olika men använder bara två. ___ //Ulf |
|
|
gto80: "Kastar du återbetalningscheckarna till Ica och Coop också" Ja, antagligen eftersom jag aldrig sett några....... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tankar med statoils mastercard. Kanon att få både billig diesel samt bonus för att ja tankar finndiesel,hehe min bmw 324td hemsida Länk |
|
| Man får väl ingen bonus på drivmedel med Statoils mastercard? Vad jag har fattat så får man bonus på allt annat men på drivmedel så är det bara 15 öre rabatt man får. | |
|
Bonus eller rabatt...inte så stor skillnad eller? Det är helt rätt att övriga inköp ger 1% rabatt medan drivmedel ger rabatt på ett viss belopp och det är nog 15 öre just nu. Det var mer tidigare. 15 öre per liter är ju 1,1-1,2 % rabatt som bränslepriserna ligger just nu. ___ //Ulf |
|
| Jo precis. Men det hade ju varit kanon om man kunde få rabatt och bonus samtidigt ;) | |
|
Jag har hydro. Nåt öre billigare bensin men har el oxå så totalt blir det rätt ok. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Lyfter en gammal tråd som precis blev aktuell igen. Nu fick man med posten att euoshellcard blir till shell card och från och med den 10e Aug bara kan användas inom Norden. Eftersom jag använder kortet även utomlands under sommarmånaderna så kan jag denna gång använda det bara åt ena hållet för att sen pröjsa med nåt bankkort på vägen tillbaka. Nu till min fråga. Finns det ett annat likvärdigt kort som fungerar ända ner till Kroatien? |
|
|
Har ej tänkt samla poäng eller så utan vill bara ha en faktura efter semestern så att pengarna inte rörs under tiden man är utomlands. Får ta det på Swedbanks nya kontokort med visafunktion under kreditfunktionen som jag nyligen fått. |
|
|
Du kan ju alltid ansöka om bensinkort kopplade till Mastercard. Dessa fungerar precis överallt och i alla länder. Länk Länk |
|
| Länk | |
|
Fic k mitt nya Shell-kort idag. Funkar tyvärr bara i Norden = löjlig försämring. Cab-Ing |
|
|
Lyfter också. Hur ska man göra när man ska tanka i Europa nu när EuroShellkortet inte finns längre? De drar in mitt i dagarna. :( Kör mest i Tyskland, Frankrike och Italien och har eg inte tänkt på vilka mackar som är vanligast. |
|
| eurocard funkar överallt, har för mig att dom har någon form av drivmedelsrabbat med, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.