AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
8.336

AutoPower provkörning - BMW X3 2,0d

Nu finns en stor provkörning av BMW X3 2,0d med massor av bilder på Länk Mycket nöje!

//AutoPower.se
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Tack för den redovisningen!!! Mycket bra. Det enda som jag inte håller med om och som jag redan skrivit om är att X3:an är tyst. Tvärtom tycker jag att den har en del ljud som jag är rädd kan driva mig lite nuts. Bland annat ett lågfrekvent ljud som verkade komma från vänster sida och troligen från transmissionen. Eller är det bara att jag är van vid min E61:a som går betydligt tystare?
väldigt bra test... x3-verkar vra en toppenbil.. med 2.0d får man väldigt låg förbrukning men man åker väldigt bra och komfortabelt.. dessutom får även vi långa bra med plats :D
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Bra test med fina bilder!

Tror att detta segment med mindre SUV:ar kommer att plocka mer marknadsandelar nu, då fler inser dessa bilars breda användningsområde.
Gillar designen mer och mer hos X:3an speciellt efter facelift. 2.0d har jag provkört fast i en 120d och den motorn imponerar verkligen.

Mange
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag sedan igår hålla med om synpunkterna i testet. Min nya X3 har äntligen levererats. Igår körde jag de 5 milen hem från handlaren. Stolsdynan är lite kort, även på standardstolarna som jag har. I övrigt har jag inga anmärkningar...ännu. Det ska väl inte bli några allvarliga heller tror/hoppas jag.

Min är för övrigt också vit. Det passar väldigt bra på den modellen, tycker jag.

"BMW six appeal"
Det slulle vara interesant att prova X3 med 177 hästarn har kört X3 med 150 endel och den är ju riktigt skön o köra.
bood hoppas att du inte är lång för då kommer du verkligen ångra att du valde standard stolar.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
I 525an tycker jag att sportstolarna också har för kort dyna. Men det är mest en känsla. I praktiken har jag inte ont av det. Jag räknar med att det blir likadant i X3an.

"BMW six appeal"
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Är komfortstolarnas sittdynor längre än sportstolarnas?
Min generella erfarenhet är sportstolarna i och med sitt justerbara lårstöd/främre del av sittdynan har en, om man vill, längre sittyta är standardstolarna.

Men de kan säkert vara kortare också om man justerar efter det.

Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Jo Niklas, det stämmer säkert men hur är komfortstolarna i jämförelse med sportstorlarna vad det gäller längden på sittdynan? Eller är det ingen som har köpt komfortstolarna? Jag tycker det verkar vara ett bra "tillköp".
Kul att se andras erfarenheter av X3. Har nu kört drygt 500 mil med min 3,0sd och det som slår mig är den ringa skillanden i förbrukning mot en 2,0D. Har ca 5 km till jobbet vilket blir ett par starter per dag, det ger 0,88 i förbrukning med dubbade Nokian. När jag åker till landstället i Värmland, ca 46 mil blir det 0,76 till 0,82 beroende på hur mycket trafik det är men i princip gäller hastighetsbegränsningen + moms.
För övrigt är jag myclet nöjd med det mesta. Värmen är lite knepig innan bilen är riktigt varm vid kall väderlek, vill imma igen. Sportstolarna kunde vara lite bredare, har storlet 54 och det är gränsfall.
En sak jag inte förstår efter att ha haft 3 st BMW med regnsensor är varför de inte kan göra en riktig kontrollampa så man ser när den är aktiverad. Fanns en i spaken på E90 men den ser man ju inte bakom rattekern.
Regnsensorn kunde dessutom vara bertydligt känsligare.
Småsaker som lätt vägs upp av en för övrigt mycket trevlig bil som går värre än det mesta, mycket bekväm att köra. Spårar inte det minsta, kan köras med ett finger på ratten - till skillnad mot min förra BMW...
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Efter 200 mil konstaterar jag att jag håller helt med Jan ang regnsensorn. Komfortstolarna är mycket bra även om de också kunde ha lite längre sittdynor. Automatlådan imponerar och likaså bränsleförbrukningen (0.65 - 0.75 l/mil) trots att bilen inte alls är inkörd. En liten besvikelse är uppträdandet på motorväg med betongskarvar som den inte alls klarar av så bra som E61:an gjorde. Har inte testat hur bra värmen fungerar men förmodar att den lilla 2l motorn inte är någon riktigt bra värmekälla :) Den avtagbara dragkroken är inte helt enkel att få på plats men det är nog mest en fråga om "övning". Allt som allt, en bil som man fort tycker om och känner sig hemma i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.