AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
707

325 e36 gick ojämnt när ja kolla på den

bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Hej.
Var och kollade på en 325 e36 -91 igår som jag är intresserad av. Den gick lite ojämnt på tomgång, den kunde hosta till och gå upp i varv nu som då. Och när man körde den och gasade på från låg hastighet på låga växlar så kunde den hack och knycka. Den hade öppet luftfilter och var chippad. Kan det vara det som har med saken att göra?

Det var 255/40 17 bak och 245/40 17 fram, och när man körde under 70 så var det som ratten skulle skaka men slutade när man körde hårdare, kan det bero på de breda däcken eller?

Att den är darrig på tomgången kan bero på dålig LMM.

Det där med däcken vet jag inte, kanske kan även vara dåliga bussningar fast tycker det låter märkligt att det bara skakar "under" 70.
bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Ägaren påstod att den hade varit på service nån vecka tillbaka och då hade dom bytt LMM.
Var det orginalfälgar på den?
Om INTE så brukar det oftast navhålet skilja lite från orginalet. Glappar det endast nån/några mm så hamnar fälgen "fel" när man drar dit bultarna, vilket medför skakningar/vobblande gång i just de hastigheterna. Kör man typ +130km/h så märks det inte lika tydligt konstigt nog (iallafall var det så på min bil).
Hur som helst så löser man problemet genom att åka in till en däck/fälg försäljar och ber dem mäta centrumhålet på fälgen så de kan slänga dit passande centrumringar (kostar 150kr för 4st) sen är oftast problemet löst.

MVH
bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Detta borde väl vara några bmwfälgar?
[IMG]Länk
bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Länk
Nepp, inte BMW orginalfälgar utan snarare ett par Breyton Magic-kopior.
bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Okej, får se nu då om man åker å tittar på den en gång till eller om man tittar efter en annan. Är det annars något specielt jag skall titta efter?
Du sa att han påstod att den varit på service, har han kvitton på det?
bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Det kom jag inte på att fråga, men ifall jag åker dit igen så skall jag kolla upp allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.