|
|
|
|---|---|
|
Har en e30 -87 med m50. å nu till sak när ja startar bilen går mätaren i topp sen står den kvar där tills ja slår av bilen igen.. har läst lite om nått batteri. men tror ni det kan vara det felet? mvh BMW E30 M50b25 | |
|
Att mätaren gör som du beskriver, är fullt normalt vid stillastående, men den ska givetvis övergå till att visa förbrukningen så fort du rullar iväg. Din bil är ju lite speciell då du inte har den ursprungliga motorn i bilen, men antagligen har du ursprungliga kombiinstrumentet. Har det någonsin fungerat att avläsa förbrukningen från den nya motorn? Om din gamla motor hade insprutningssystemet L-Jetronic, kan jag tänka mig att denna ekonometer var vaccumstyrd och därför får den ej signal, då din M50 med Motronic ger en elektronisk signal för denna mätare. Men, märk väl att jag bara spekulerar utan djup kunskap i ämnet. |
|
|
tack så mycket för svaret.. den har aldrig funkat .. skulle ja kunna koppla så den skulle kunna funka nu? mvh BMW E30 M50b25 |
|
|
BMW hade elektroniska genomströmningsmätare för att visa momentanförbrukning från dag 1. Det där vacuum-smäcket användes bara av andra, mindre nogräknade bilmärken... |
|
|
Kunde tänka mig att de hade en mer realistisk mätmetod även på äldre motorer, men hurvida det går att sammankoppla det befintliga kombiinstrumentet och dess ekonometer, med en m50 motorstyrning, kanske någon som redan gjort detta motorbyte.... kan ge svar på. |
|
| Tex användaren "deejaywasp" har ju en E30 med M50 motor, powerposta honom tycker jag och fråga om han fått det att fungera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.