|
|
|
|---|---|
|
Någon som testat detta? Börja på 80km/h på 3an sen kör till varstpooet går i och se vad ni får för tid. Mvh | |
| Kan tillägga full tank och med bara mig i bilen 110kg till :) | |
|
Mätte du till 160 eller till varvstoppet? Kanske är samma sak? ___ //Ulf |
|
|
Vad får du för tid? Väldigt nyfiken på att få en fingervisning om vilka tider en M5a ligger på för jämförelse för att se hur långt efter man blir.. ;) T5 -05 |
|
|
Oxå intresserad av tid, ska testa min när jag får tillbaka den. Fast varvstoppet på 3:an är vid 180 Km/t ;-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
I en annan tråd skrev han att tiden var ca. 7s mätt med mobiltelefonen. ___ //Ulf |
|
|
Testade på vägen till jobbet i morse. Tidtagning med mobilen hamnade jag på 6,4s från 80 till varvstoppet gick i. Full tank, dock väger jag 10kg mindre ;) ___ //Ulf |
|
|
Hehe okej men 10kg ska ju inte göra 0.6sec :) Men som sagt vi båda tog med mobilen tror man kan trycka fel på några tion delar. Kul att du testade nu får jag hem och puttsa mitt gammla 7.0 :) Mvh Fidde |
|
|
6,4s respektiv 7,0s är ju riktigt bra tider men vet någon vad en M3 e46 ligger på? I ärlighetens namn trodde jag nog att M5an skulle ligga på ännu bättre tider, med tanke på bilens mustiga v8 och effektuttag för t.ex. Länk ligger ju på närliggande tider med avsevärt mindre effekt (förvisso även klart lägre vikt)... T5 -05 |
|
|
Som sagt klockade tider med tidtagar ur säger inte jackshit, 4.2 respektive 10.95 gör en orginal m5 100-150 och 100-200 med kellners slutdämpare racelogic tid Får se hur nära den kommer din att vara när du mätter bilen med racelogic som du snart kommer chansen att göra iom en viss herr GTI kommer på besök. Håll gärna jämn gas i 97 km/h och sen ger du fullt som m5a har gjort vid test tillfäle vi vill ju inte att din spool upp tid inte ska synnas i mättnigen, som den givetviss syns vid ett head to head rejs ;) Mvh/// Cado |
|
|
cado >> sant, i detta intervallet kan det nog skilja uppåt 0,5-1 sek mellan mätartid och "äkta tid" men jag håller inte med dig om att det inte säger "jackshit" för mätartiderna ger ju ändå en viss vägledning, även om de kanske inte säger den exakta sanningen... Ps. har ingen större förhoppning om att kunna hänga på en M5a.. ;) |
|
|
SotaM Var inte förvånad om din bil diffar ca 10-15km/h vid de intervaller. För det brukar vara så för de flesta volvo. Jag har också fått en uppfattning att volvo är jäkligt snabba när man mäter med moralklocka men helt andra tider när man mäter med riktigt utrustning. |
|
|
Monster Femma>> Ärligt talat så skulle jag bli väldigt förvånad eftersom jag vet att mätaren diffar med ca 4 % konstant genom hela intervallet. Dock har bilen i filmen vinterhjul och diffen är förmodligen något större, uppåt 4,2-4,4 % om man bara jämför rullomkretsen mellan s- respektive v-hjul. Däremot kan hastighetsmätaren kanske ha en inbyggd eftersläpning, vilket ibland t.e.x kan ses när accelerationen avbryts genom att kopplingen trycks ner då hastighetsmätarnålen fortsätter upp en halvsekund efter. T5 -05 |
|
|
Hej ! 9-5 Aero 312 hkr 80-160 km/h 7.39 km/h..3an in i varvstopp.. Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
|
Glömde nämna att ovan nämnda tider är testade med Racelogic Gps mättutrustning.. Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
|
Fidde_Mannen Lite svårt att mäta 80-160km/h med en M5 e39 på enbart 3ans växel när M5:an gör strax under 160km/h med trean. mer exakt med orginal varvstop så gör min 156-157km/ med trean. då pratar jag om riktigt fart. Min gör 3-4 växel 80-160km/h 6.8sek äkta. |
|
| jaja okej var väll 80-157 km/h då. Där jagg jorde det är det lite uppförs backe vet inte om det påverkar så mycket. | |
|
Gti-manen Sist jag var här så körde jag en M5-01. Nu har jag en vässad S60 på 281,4 drivhjulshästar. Det verkar som att du har en liknande effekt + en racelogic. Jag bor rätt nära (V-ås). Vore trevligt med en date någon dag?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.