AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.287

Jakt på M5

Hej nu e det ful jakt på en bra M5:a av e34 modell...
Men man vågar ju inte köpa någon för 40-50 k verkar som omd det kan bli dyrt då? av mad man läst här!
Något specielt jag ska tänka på?
ANDERS
16
6
16
M5-92
520i Touring-95
523iA-00
Hej.
Jo man måste nog va försiktig,köp hellre en lite dyrare så finns nog chansen att den är i bra skick,men kolla tgenom den noga innan du slår till,det kan va lurigt o små fel kan bli dya.

matte
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
PM:a Perf här på forumet. Vet att han ahr funderat på att sälja sin M5:a.

///Micke
M5:an
Länk
Jo ja har varit i kontakt med han... Men har inget tele nr till han lite lättare att prata affärer då!
Han skulle höra av sig när han blev frisk (influsenssa)
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Ett tips är att leta efter en bra bil, inte en som är billig eller dyr.
Skulle vara intressant va folk baserar uttalandet att "dyrt är bättre" på. Om jag köper en billig m5 som är dålig, blir den automatiskt bättre om jag anonserar den för 80k?
Mitt tips är att inte stressa. Vänta ut rät bil, sätt ut köpesannonser etc. När våren tar fart kommer markaen bli större, men du ska tänka på att många av bilarna närmar sig 20 år. Svårt att hitta en som är mint då...
Ha tålamod när du letar M5 E34. Köp inte första bästa utan kolla runt och provkör så märker du snart att det finns många lik på marknaden. Visst finns det fina bilar men de kommer sällan ut till försäljning.

Viktigt att servicen är skött, kan bli dyrt annars. Stort plus är om EDC-dämparna är kvar och i bra skick. De kostar ca 7000:- st att byta. En frisk M5 är gudomlig att köra.

Lycka till och besök gärna www.e34m5.se för mer info, där är många M5 diskuterade. Du kan också ställa frågor om tilltänkt objekt och få bra svar.
En M5 3,8 i gott skick är värd från 80000:- och uppåt. De som är till salu för 40000:- kan du själv gissa om det är ett bra köp.
pe
554
perf
320xd e91 -09
Kom upp till Gävle och titta på min, du blir inte besviken.
sw
460
swe-boy
420D -15
har ägt min i snart 1 år och inga överaskningar hittills. gav inte över 55 och tro jag vet hur jag ska gissa
Semperfi: En bil för 40-50" kan vara helt OK, förmodligen ingen "pärla" men behöver inte vara ett lik heller...En "bruxig" M5:a i helt OK skick med alla originaldelar kvar (dvs EDC mm) kan man nog hitta utan större problem kring de 55-60". Sen blir det väl ett rätt stort hopp till bilarna som inte bara ser bra ut utan även ÄR bra, där ägaren verkligen gått in för att säkerställa att allt är tip-top, ner till minsta lilla "skruv"...Själv räknar jag mig till den sista kategorin, bilen jag köpte för snart 5 år sedan var i "bra" skick, men allt som e bra kan bli bättre...Problemet är att har man en gång börjat med att återställa något till nyskick så smittar det av sig till alla andra delar på bilen, blir lixom en sjukdom då man tänker "den där bussningen/staget har säkert suttit där sen bilen var ny, sannolikheten är väl att den inte längre är i nyskick så jag byter den bara för att vara på säkra sidan även om den inte verkar ha något fel"
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Blir lite uppgiven, då du frågade precis samme sak i tråden om M5touring....
Du fick länkar för att kunna läsa på. GÖR DET!!!
Inte för att vara otrevlig, men detta har diskuterats om och om igen, det räcker tom att göra ett sök här på forumet för att få info om saker som skall kollas. Sök t.ex med "köptips M5" eller "köptips E34 M5"

Se sista inlägg här och läs¨det som finns i länkarna speciellt det på bmwe34m5.com FAQ:s
Länk

MVH
Sakke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.