|
|
|
|---|---|
|
tjeena! Köpte mig en 518i e34 i söndags och idag så dog varvräknaren. Ekonomimätaren funkade inte vid köpet, så den är också död. Vad kan felet vara och hur åtgärdas detta? Mvh/ Micke | |
| På en av mina gamla 525:or funkade det att slå näven i intstrumentbrädan men föga tveksam om det hjälper i ditt fall....Har läst om liknande fall här så sök vidare... | |
|
Felet kvarstår fortfarande. jag har sökt runt på forumet utan resultat men som jag förstått så ska man byta Si-batterierna och ev löda på något kretskort. Finns det någon här som kan bekräfta detta och hur det ska utföras? |
|
|
Jag har samma problem! Mina SI-batterier är reko och har inte riktigt fått kläm på vilka kondensatorer som hör till problemet heller. |
|
|
Om det nu inte är batterierna som har gett upp så är det kondensatorerna. Kolla in följande för att se vilka kondensatorer som ska bytas: Länk Mer ingående finns här: Länk |
|
|
men grejen som jag förstått det är att antingen har man batterier ELLER kondensatorer? Och jag har batterier, men dom är full-laddade Och min instrumentpanel liknar inte nån av dem i mekartipsen |
|
| I mitt fall brukar varvtalsmätaren, ibland bensinmätaren dö. En välriktad smäll på panelen hjälper i mitt fall också, prova slå lite hårdare :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.