AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.821

keyless go jävlas

ol
74
olv
535d -06
Idag fick jag inte komma in i bilen varken med fjärren eller det där att man bara ska ta på handtaget.. Då tog jag nyckeln men det tyckte inte bilen om för jäklar vad den tutade.. Provade att byta batteri i fjärren men felet kvarstår.. Vad kan felet vara måntro?

Låter ju konstigt. Men ibland kan ju sånt bli utstörda av att det är mycket annan "trafik" i luften. Men eftersom att det kvarstår så borde det ju inte vara det. Är nog bara att åka till BMW och låta dem kolla på det.

When batman takes a vacation he does the Gumball
ol
74
olv
535d -06
Provade även den andra fjärren.. Precis lika :-(

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Batteriet i bilen, då - är det OK? Vi har ju inte samma bil men min kan bete sig liknande (larmar ibland om jag varvar SAAB:en bredvid eller om jag öppnar garageporten snabbt) och mitt batteri är sisådär.
ol
74
olv
535d -06
Batteriet är bra
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Har utan Keyless go men vet att batteriet i fjärren laddas upp när den sitter i. Är det inte liknande med keyless go fjärren, att den då och då behöver sitta i för att ladda upp batteriet. Pröva med att sätta i nyckeln och starta och se vad som händer.
ol
74
olv
535d -06
Har varit på BMW och kollat nu,fukt i mottagare/förstärkare(mycket vanligt sa dom) 3895:- kostade kalaset. Mottagaren sitter under spoliern vid bakrutan och plastlådan den ligger i ska tätas med nå silicon el. dylikt för den lådan håller inte tätt enligt BMW,nånting att fixa för er andra innan det börjar jäklas för er.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Be verkstaden göra en goodwill-ansökan hos BMW Sverige AB. Normal nybilsgaranti är 2 år men med GW så täcks oftast materialet av BMW Sv medans man får täcka jobbet själv. Det kan dock bero om man servat bilen på aukt verkstad, om det är import(finns flera fall av dåliga reparationer som givetvis inte skall täckas av GW)I min värld borde inte detta gå sönder även om sånt händer. 4-5 år borde väl vara rimlig livslängd men jag vet inet när din 06:a är uthämtad.
Lycka till!
Mvh
Asken
Fe
58
Felle
523Touring, -05
Måste väl vara samma på 523, E60 då eller?
Var skall man täta någonstans, går det att få fram detaljer med bilder möjligen?

Mvh
Felle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.