AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.125

konstig gång på 330

Pe
4
Pettz0n
BMW 330i -01
har en 330i -01 och det har uppstått en sak som jag undrar ifall någon har något bra tips på vad det kan vara för fel. Problemet är följande:
Ibland när man ska fara iväg, smyga iväg, släpper upp kopplingen och trycker lite på gasen, så vill den nästan dö, varvtalet sjunker drastiskt för att sen då öka igen. när detta uppstår känns motorn väldigt slö och orkeslös också när man gasar lite, inget vrid, ingen effekt. Det uppstår dock bara ibland. det som händer också då är att den kan gå något extra varv på startmotorn innan det tänder till.
Detta händer också mer ofta när jag har mindre bensin i tanken.

jag redan provat byta stift, stiften som satt på var då helt slut, men det blev som ingen skillnad förutom jämnare gång...

någon som har något tips?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Två möjliga saker: Taskig bränslepump eller defekt kamaxelgivare. Båda dessa saker har en förmåga att ge upp efter några års trogen tjänst.

Mvh/ Niclas
Min gamla bil hade ett liknande problem, men det var inte relaterat till just när man skulle starta utan snarare när varvtalet var lågt. Det var (sannolikt) glapp i en tändkabel. Efter att verkstaden bytte och trixade lite funkade det bra i allafall.
Na
39
Namaki
M3 e46 cab
Har samma problem i min 330. Var förmodligen kamaxelgivaren trodde dem på bmw. Ska in och fixa det imorgon kan återkomma då.

ne
24
nec
320 -01
Hade samma problem med min 320. Bytte kamaxelgivaren sen var det kalas
Pe
4
Pettz0n
BMW 330i -01
okej det ska genast kollas upp, tackar för svaren. har just bytt från audi till bmw, men blev nästan besviken då den betedde sig sådär :) annars är jag riktigt nöjd med bilen.
tjenare. ni som bytt kamaxelgivare på era e46 med 6:a.. vilke sida bytte ni på insug eller avgas ??
Gu
115
GunnarG
530i -19
Det är inte LMM:en då?
ca
73
capman
BMW M5 -00
Det låter som nästan likadant bekymmer jag känner av i min 325 xi -01, där det känns som om den tappar kraft vid start, just när man lättar på kopplingen och trycker lite på gasen så känns det som att man måste öka mer o mer fort på gasen för att den inte ska dö.

Är detta på grund av kamaxelgivaren eller bränslefilter/pump, kan tänka mig att det kan vara bränslefilter eller pumpen då den gått runt 10200mil nu och om det vore kamaxelgivaren bordet det vara lite mer symptom vad jag läst på forumet.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Vad kostar denna kamaxelgivare att byta, mellan tummen och pekfingret!?

Hur var det här då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.