|
|
|
|---|---|
|
Jag har låsmuttrar som sitter på samtliga hjul.Jag har inte fått nån låsmuttergrej när jag köpte bilen. Finns dom att köpa? Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! | |
Conan999 |
Åk till din däckverkstad så tar dom bort låsen Conan999 |
|
Va kostar det? Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
Conan999 |
Jag fick tyvärr oxå åka o plocka bort mina lås. Kostade 450 kr men det var det värt, svårt att fixa det själv tycker jag Conan999 |
|
Jag fick köpa rätt upplåsningsmutter hos BMW (40:-?), åk till dem och kolla om det är originallåsmuttrar. Mvh |
|
|
åk till din bmw handlare dom har kompletta satser med alla "nycklar" till låsbulten dock bara om det är original.. Har själv behövt göra detta och det har dom inte tagit något för Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Jag gjorde bort mig lite en gång när jag skulle prova en bekants fälgar på min förra bil. Satte dit hans hjul men glömde ta bort låshylsan som satt kvar i en bult:) Under färd flög den all världens väg och där stod man med hans hjul som inte gick att få av.. Detta va på BMW`s original låsbultar med spåren i skallen. Mätte invändigt och lånade en huggmejsel från farsans jobb som va i lagom storlek. Slog i huggmejseln i spåren och använde en skiftnyckel att vrida loss med. Gick smidigt utan skador på annat än bulten... |
|
|
Om inget av ovanstående fungerar får du svetsa på en vanlig hjulbult på låsbulten. Tänk på att jorda i en annan bult så att inte strömmen går igenom hjullagret. |
|
FredricF |
Ett trick som kostar en hylsa är att hitta en som nästan passar och klappa dit den med en slägga. Så gjorde man på verkstan när jag lämnade in min bil med det här problemet. (Har sedan dess blivit väldigt noga med att hålla reda på låshylsan :-) /Fredric |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.