AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.404

Svensksålda M3 E46:or i bra skick, var finns dom?

Hejsan!

Har efter två Subarus blivit riktigt intresserad av en M3 E46. Men var finns alla fina svensksålda exemplar?
De flesta är importerade med täta ägarbyten. Några utstickare finns som är svensksålda men oftast betydligt mer spartanskt utrustade.

Någon som vet av en pedantskött, svensksåld E46:a som inte haft 8-9 ägare och är rikligt utrustad?
Någon som har information angående denna bil:

Länk

Ligger lagomt långt bort och såg ju onekligen riktigt fräsch ut. Nog så många ägare på korta mil egentligen, men då är det osett hur många som är "riktiga".
Såg att enligt VV är det en 01:a men enligt annons 02:a, vad gäller?
Hör av dig till "Förarutveckling AB" i Falkenberg. Min kommer därifrån. Många ryggar tillbaka när dom hör ordet "förarutveckling" men jag hade å andra sidan lite tur. En BMW-mekaniker köpte bilen därifrån i höstas och han gick igenom bilen innan köpet. Sen köpte jag den av honom. Givetvis var det ett enkelt val eftersom mekanikern vet vad han köper så jag var aldrig orolig. Det var en 05:a som hade gått 2600 mil. Hur fin som helst. Vad gäller utrustningsnivån kan jag säga att dom har (av betydelse) Comp. package, svart skinn, SMG II, Bilarna har inte följande (av betydelse) PDC, taklucka, navi, stora stereon. Jag resonerade så att bilen är en sportbil och den extra lyxen klarar jag mig utan, Är hur nöjd som helst med bilen. saknar ingenting...

Annars tror jag på 02:an du länkar till. Garanterat en av de finaste. Annars kom det en del uppgraderingar på 03:orna som du kanske vet. Men är du villig att betala en slant extra och "höja" dig från mängden bilar så kommer du garantrerat att hitta en fin bil. Lycka till!!!

M.V.H
Dennis
Den bilen ser riktigt fin ut och ingen skum färg på inredningen heller, klart värd att kolla upp, riktigt låga mil.

Lycka till

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det är väll ribbans gammla m3a:)

sjuk fin med mycket godis :)
Fint att du sa "Ribbans gamla" cado. Gav mig en hel del information när man gjorde lite efterforskning.

Lite strange att nuvarande ägare bara haft den sen 2007-07 och nu vill sälja, knappt hunnit köra ju. Men men, utsidan verkar som sagt riktigt fint skick, resten får man helt enkelt kolla på plats om det blir aktuellt.

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Finns många fina på blocket. Dock så har inte en bil allt jag søker, utan saknar något :) Vore fint om man kunde plockat lite hær och dær :)

// M.V.H. Daniel
do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
Exakt samma problem som jag!

Vill ha en cabbe eller möjligen coupé men de objekten som finns med önskvärd spec är orimligt högt prissatta. Hoppas att det kommer ut ngt intressant snart för jag börjar bli köpsugen.
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Hej!
Har en svensksåld M3 cab -02 (mkt fräsch och lagom stylad)som kommer att bli till salu framåt sommaren, Hör av Er om intresse finnes så skickar jag bilder.
/J
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jontesjøgren: tror nog de som seriøst vill ha en M3a vill ha den innan sommaren och inte nær sommaren ær kommen :)

// M.V.H. Daniel
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Länk
-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
Denna hade jag tittat på. Har sett den på några träffar här i Gbg. Sjukt snygg bil som är pedantiskt skött.

Länk
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Den här då ?
Länk
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
haha där blev det fel..sorry :)

Nu då:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.