|
|
|
|---|---|
| köpte för ca 3 månader sedan en 325 ci-01 av en bilhandlare och fick då med sommardäck på riktigt schyssta 18 tums bmw fälgar av okänd modell.nu när jag äntligen fått på dom så ser jag att det är riktigt tajt till bakskärmarna (tar i om jag inte kör MYCKET försiktigt).bak har jag 245/35/18 och fram 225/45/18.min fråga är vad gör jag?ska man valsa ut bakskärmarna och isåfall vad kostar det?i instruktionsboken står det att man skall kunna ha ända upp till 255/35/18.till saken hör också att jag har M-chassiet,spelar detta ngn roll?tacksam för all hjälp jag kan få...... | |
|
Ser du om det står nåt mer på fälgarna, det kanske är fel ET på dem så att de tar i skärmarna? Vore bra att veta vilken modell det är , det finns ju många olika bmw fälgar som passar till olika serier av bmw. Har du någon bild? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
lite småpinsamt för jag har bild men vet inte hur jag länkar till den......fast dom ligger iaf på min sida..... |
|
| Det ser ut som fälgar till M3 E46. Jag har för mig att det är annat ET på fälgarna till M3 E46 (20 ?) jämfört med övriga E46 (41-50). Om det är så borde det ta i. | |
| okej,men har sett något tv program där dom värmde och valsade ut skärmarna är detta möjligt?verkar som om dom bara tar i precis på insidan av överkanten på skärmarna så att säga.vill gärna ha dom kvar om jag kan! | |
|
Precis ser ut som M3 E46 fälgar , dessa har ett lägre ET dvs går längre ut mot skärmen, därför tar det i skärmkanten. Jo det går säkert att valsa ut skärmarna. "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
fan va gött med folk som vet vad dom snackar om!någon som vet vart man gör det i gbg och vad det kan kosta? |
|
|
Hejs! Hör med MH styling Tror att man kan valsa mellan 1.5 till 2 cm utan problem. Länk //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
HM Styling kan valsa skärmkanterna åt dig. Länk //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Ligger lite närmare dig $snickarn. De tar ca 500 kr per hjulhus tror jag. Bilmodecenter AB Backa Bergögata 11 422 46 Hisings Backa Tel. 031-40 55 56 Länk //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
| tjenare! jag får tacka så mycket för hjälpen,vette fan vad jag skulle gjort annars!:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.