|
|
|
|---|---|
|
Nu har vi äntligen fått tillbaka E34an efter motorhaveriet jag hade tidigare i höstas. Det är med blandade känslor jag tar tillbaka bilen. Det blev naturligtvis dyrt och det känns helt fel eftersom det egentligen borde vara försäkringsbolaget som betalat kalaset. Motorhaveriet kom sig utav att jag var ner i en slänt där underredet misshandlades så svårt att det resulterade i att kamkedjan gick av efter ytterligare några mils körande. Jag är helt säkert på att kamkedjan skadades vid detta tillfälle eftersom motorn genast började rassla och låta konstigt efter min visit nere i slänten. Försäkrningsbolaget vägrar att ställa upp på detta då de inte vill se några kopplingar mellan min dikeskärning och att kamkedjan gått av och skapat ett motorhaveri. Försäkringsbolaget tog för övrigt ca 4-5 månader på sig att ta beslut innan jag fick det slutgiltiga beskedet. Grymt segt och riktigt dåligt! Försäkringsbolaget heter LF och dem kommer jag aldrig mer att använda mig av. Någon som har nåt tips om ett försäkringsbolag värt att satsa på? | |
|
Tja... Vesta kanske eller moderna försäkringar?... två tips iaf.. Har inte hört någonting negativt om dessa...men det är ingen garanti att det kan bli tvister ändå....naturligtvis. Länsförsäkringar har ju inte rosat marknaden på det här forumet iaf...du kan ju läsa på gamla inlägg i denna fråga. Mvh Janne. |
|
| Länsförsäkringar vägrade att betala ut någon ersättning efter att jag blivit hotad med kniv och rånad på alla mina värdesaker. Dom tyckte att jag hade varit oförsiktig eftersom jag hade druckit en stor stark och sedan gått hem själv från puben. Efter den incidenten så flyttade jag alla mina försäkringar från Länsf. till If istället, efter rekommendationer från mina vänner. Som tur är så har jag inte behövt använda någon försäkring ännu... | |
|
Tjena, Vesta verkar ha gott rykte på forumet. Jag har inte heller läst något negativt om Vesta. Själv använder jag If, mest på grund av priset. Men vid de tillfällen jag har haft kontakt med dom så har de skött det på ett helt godkänt sätt. Funderar på att byta till BMW Originalförsäkring, men det är ju samma bolag så jag antar att det är same same. BMW Original har jag inte läst något negativt om här heller, förresten. /Wiberg |
|
|
Har bytt ifrån IF till Vesta, blev en besparning på 3500:-/år... samma villkor. Och jag hade dessutom full rabatt hos IF, hade alla försäkringar där innan bytet. /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.