|
|
|
|---|---|
|
hej. Jag har en 528 -96 och tycker att klimatorn i Auto-läge fungerar konstigt. Det känns som om fläkthastigheten endast påverkas två "bluppar" upp eller ner på skalan.. Ska det vara så? En dag förra veckan hade bilen stått i solen och var smällhet då jag kom in, på andra bilar varvar ju fläkten upp till max efter en stund i avsikt att snabbt kyla ner bilen, men inte min, den rörde sig en "blupp" upp på skalan.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En 96 går inte automatiks upp och blåser på för fullt med kalluft när det är hett i kupén efter start , var glad för det så du kan bestämma själv är tämligen ganska hälsovådligt. Däremot tvärtom när det är kallt ute, så fort motorn kan leverera inställt temperatur + 220 tex så ökar fläkten automatiskt och reglerar. "tyvärr" så är nedkylningsfunctionen modifierad på nyare årsmodeller så där blåser det på med kalluft. Det finns en 5-6 olika versioner av klimatpatpaneler och lika många versioner mjukvara genom åren Går ej att blanda hur som helst. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
+22C givetvis ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.