AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.560

E46 CCFL AngelEyes - Så blev det

Sida 1 av 2
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Jahapp, så här blev det till slut. Tog ett tag att få isär första lyktan men andra fixade jag på 5 minuter. Stort tack till Danne på StyTun.se för bra service. (Som vanligt)!

Länk
Länk
Länk
Länk

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Snyggt! Fast nu måste du xenonkonvertera dimljusen! Så där kan du ju inte åka omkring ;)

Man ska sikta på att vara bra!
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Nej precis! Har du nått bra tips på lampor man kan köpa över disk med samma fina blåa sken?

Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
EDIT: Fan admin, jag skulle satt rubriken till "E46 CCFL AngelEyes - Så blev det" så det inte blev ännu en frågetråd. Gick så fort att jag glömde det sista, ändra om du vill!

Do
73
Dorian1
323i - 99
Snyggt! Var drog du de tunna kablarna från ringarna? De som hänger ut på första bilden. Var drog du de igenom så de inte syns?
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Drog dom inne i lycktan. Borrade ett 4mmhål och drog ut dem på baksidan. Silikonfyllde därefterhålen så ingen fukt kommer in. Tänkte om jag skulle dragit ut kablarna genom positionsljushålet men ville ha lampan kvar där av två skäl. 1. motverka att fukt kommer in, och 2, att jag kan koppla in vanliga positionsljuset när som helst. Kopplade bara stiften på orginal positionsljuskontakt!

Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
La även konverterlådan inne i lyset. Finns bra med plats där!

Do
73
Dorian1
323i - 99
Ok. Men alltså måste man borra hål. Finns det ingen annanstans man kan dra kablarna förutom genom positionsljuset? Har kollat lite olika monteringsanvisningar och ingenstans står det om att man måste borra. Och konverterlådan...var i lyset la du det? Kommer inte dosan åka omkring där då?
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Jag satte fast den med dubbelhäftande tejp under den svarta insatsplasten. Ingenting syns, varesig sladdar eller lådan. Vet ej hur det ser ut på din bil eftersom du inte har facelift men borde få plats där.

Jag ville heller inte borra men efter mycket övervägande var det bästa alternativet. Annars måste man dra mellan lyktglas och insats och det blir inte tätt. Annars kanske man kan dra ut där heljuslampan sitter men det borrade hålet är 4mm och kan enkelt pluggas om man inte vill ha A-E kvar.

GO FOR THE DRILL!

Do
73
Dorian1
323i - 99
Ok. Intressant. Jag får se hur allt ser ut när jag väl ska montera mina också. Väntar på att de ska komma. Men tack iaf för tipsen!
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Alltså no offense, men jag tycker ccfl angeleyesen ser pimp my ride "förmkt" ut.. Finns det inga som lyser mindre, med tunnare trådar?

/Hampus
Länk
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Saken är den att kameran får dom att se ut att lysa mer än dom gör. titta på www.stytun.se så ser du lite bättre!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
www.radicast.se kan du köpa xenon till dimljuset hos!

Man ska sikta på att vara bra!
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
tackar tackar

Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Är det H4 lampor i dimljusen?

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Nej H4 är det absolut inte, på min heter de HB3, men det finns en bra lampguide här. Länk

Xenonkungen har "vanliga" lampor med xenonlook, finns även att köpa hos deras återförsäljare runt om i landet.

BMW CS #5206
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Booven: Ser riktigt nice ut med AE, men som många varit inne på så måste du byta dimljusen :). Jag åkte på samma I-landsproblem när jag monterade min CCFL AE och jag köpte M-tec Cosmos Blue, 4750Kelvin, hos Xenonkungen.se . Resultatet blev så mycket tillfredställande tycker jag och detta till en bra mycket mindre kostnad än att xenon-konvertera. Svårt att fånga färgtemperaturen på bild men här ser du lite exempel... Länk

Mvh Jimmy

Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Jimmyboy:

Vilken ful bil du har .....

Skämtar bara :-) , helt klart en av dem finaste 330CI jag har sett....
Riktigt riktigt snygg bil !!!!

BMW M-POWER
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Jimmyboy: Kalas. Ska beställa ett par direkt!
M-
37
M-artin
530ia Touring M-sport -06
635 Csi -84
Ser ju bra ut!
Behövde man värma nåt för att få loss strålkastarglaset på faceliften eller är det bara att ta loss?
Har för mig att jag läst att glasen är limmade på facelift?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

M-artin: Helt riktigt på faceliftade Coupéer måste du värma upp den silikontätning som sitter mellan "glaset" och baskstycket. Så det är lite krångligare att montera AE på en nyare coupé. Vet dock inte om det är samma princip på faceliftade sedaner.

Mvh Jimmy

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.