|
|
|
|---|---|
|
Om du har en touring och baktorkaren slutat fungera så är det troligen axeln som kärvat ihop. Så var det även i mitt fall. Många här på forumet tycker man ska köpa en ny axel och byta. Jag vill bara säga att jag slog ut axeln ur bakrutan, och visst, den var riktigt angripen av smuts, salt, ytrost m.m. men att köpa ny axel anser jag vara helt bortkastade pengar (om axeln såg ut som min). Börja med att slipa rent smutsen försiktigt med en bandslip och fetta sedan ordentligt. Titta även skicket på gummipackningen längst upp vid torkaren. Jag bytte min då den var dålig. Montera ihop och njut av ren bakruta och 800kr kvar i fickan. OBS: Om axeln är i för dåligt skick kanske det krävs en ny, men börja med att plocka isär och gör rent och fetta ordentligt innan du beställer en ny så sparar ni pengar. | |
| Min torkare fungerade men började knäppa oroväckande. Isärplockad och uppsmord så funkar den utmärkt igen. Tack för tipset! | |
| Min hade stannat men jag kunde med ta ut allt och sätta det i ett skruvstäd och knacka ut axeln. slipade bort all skit och smörjde allt med riklig mängd marinfett sedan dess har den fungerat perfekt i 2år. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.