AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
758

iPod på enklast/billigast/snyggast sätt till min 540iA Touring -01?

Ni
3
Nikcnack
540iA Touring -01
Hej,
Är lyrisk efter att precis köpt min första BMW (bytte "upp" mig från en Audi A6 2,7 Biturbo). Slog till på 540I Touring från 01. Faaan vad det går helt enkelt :). Nu till saken:

Fattas bara en sak, kan inte leva utan min musik, all min musi finns på iPoden, och allt annat än koppla in iPoden i bilen känns gammeldags...

Nån som vet hur man kan ordna detta? Är helt rudis på området...går det att fixa realtivt enkelt själv? Vad köpa? Finns någon i stockholm som e bra på att fixa detta till en rimlig peng? Behöver inte integrera hela poden i bil-datorn, vill bara kunna koppla in den och få det att låta bra.

Tacksam för hjälp!

//Nicke

Nicke
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Välj "Sök inlägg" skriv "ipod" tryck enter.......

Och du kommer få en fruktansvärd massa träffar på redan diskuterade topics......

/Andy
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Hej & Grattis till den "nya" bilen!!!
Du kommer inte att ångra märkes bytet!! Snarare tvärt om!!!
Jag började nysta i det här med Mp3 spelare & kunde nog ganska snart upptäcka att det fanns anledning att ta sig en rejäl funderare!!
Ipod var ett alternativ som dök upp ganska omgående, även ice-link som gjorde det hela mer intrersant. Men när jag beställt & fått hem grejorna så visade det sig att jag var tvungen att välja bort cd-växlaren om jag ville använda ipoden med ice-linken!! Med många timmar på funderingar på produkter beslutade jag mig till sist för att behålla cd-växlaren & satsa på en media-spelare med en stor & tydlig skärm!! skönt att kunna se vad man har för musik på hårddisken (160 G)!! I mitt fall blev valet Archos Dvp 700, som även levererar en kanon bild om man nu vill se på film!? Jag använder den enbart till musik & Digitalbilder!!
Här lite bilder på placeringen osv... Lycka till!!!

Länk
Mvh Schnitzer "LeatherNun"
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Toller, tyvärr har du fel.

Det finns ingen anledning att vara tvungen att välja bort orginalCDväxlaren bara för att man väljer icelink. Detta beror på vilken modell av icelink samt extra tillbehör man väljer.

Däremot är det ytterst få som använder cdväxlaren efter det att de installerat icelink, intravee eller liknande interface.

/Andy
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
toller: Fasen bilen din ser ju ut som cockpit i en JAS. Vad är alla prylar? Du har ju 16:9 naven, vad behöver man utöver den??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.