AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
862

Koppling M5 E39

Jo
68
JockeJK
BMW M5-99
Var ute och körde en sväng idag med M5:an.
När jag kom hem och stängde av den så rasslade det om bilen när den är i friläge med kopplingen uppe,det låter inget när bilen stängs av med kopplingen nere.
Kopplingen är ny bytt.
Och det låter inget om kopplingen om man trycker ner den eller släpper upp den när motorn är i gång.
Det låter bara när man stänger av motorn med kopplingen uppe utan växel i.
Och nu en pinsam fråga hur gör ni när ni ska bränna lite däck med M5:an?.
MVH Jocke
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Hej

Bara att koppla ur DSC och ge järnet. Lätt som en plätt.

Mvh Mathias
Jo
68
JockeJK
BMW M5-99
lägger du i ettan och släpper upp kopplingen och rullar i väg och trycker sen ner gasen.
vill inte paja kopplingen.
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
hitta en tom parkeringspalsts.
lägg i tvåan kör sakta framåt sväng och håll ratten i samma läge och gasa platan i botten försök att styra däken hella tiden så du inte har dom i samma läge sen bör du kolla varräknaren så du inte varvar i hjäl den pumppa gärn med gasen när den spiner. sen är det bra att försöka hålla sig innom ramen av utryme.

ps.sen är det normalt att det raslar till lite med upsläpt kopling vid avstägning av bilen i bland mer i bland mindre beror lite hur man står och har kört sen att det inte raslar med kopling nertryckt är okså normalt!
lycka till och pajja inte kärran
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Om man vid stillastående håller 1800-2000 rpm och kliver av kopplingen så är däcken loss. Sen är det bara att justera rökmängden med högerpedalen :)
Jo
68
JockeJK
BMW M5-99
en fråga om växellådan.
Botten stocken är det en rörlig del i lådan?.
Anledningen till att jag frågar är att jag har en garanti på bilen och där såstår det att garantin täcker defekter på rörliga ingående detaljer i växellådan.
någon som vet vart man kan få tag på en sprängskiss på lådan.
MVH Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.