AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
534

Extremt skakkänslig cdväxlare

Hej! Till att börja med kan jag säga att jag aldrig ägt en BMW så jag vet inte riktigt vad som är normalt. Men iallafall så sitter det en nymonterad original cd-växlare där bak. Den läser alla skivor hur grymt som helst, men jag tycker att den är extremt skakkänslig. Kör man över broskarvar så "hoppar" det till. Fenomenet var ännu värre när jag körde genom Danmark där det "hoppade" titt som tätt. Visserligen har bilen M sportchassi och lågprofildäck, men ändå... Är det normalt eller är det nåt vajsing med växlaren? Tack på förhand!
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag har haft åtskilliga BMW med original CD-växlare och inte råkat ut för problemet du nämner. Har då kört på riktigt dåliga vägar uppe i Dalarna samt alla möjliga broskarvar m.m. runt Stockholm.
Så det ska inte vara så, har tyvärr ingen idé om vad felet är.
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Titta så du har rätt inställning på den. Finns reglage på växlaren beroende på om den är vertikalt eller horizontellt monterad.

Du kan även montera isär den och kontrollera de "gel"fyllda bustningarna som läsaren sitter fast med. Om en eller flera av dessa hoppar av eller är trasiga blir läsaren väldigt känslig!

Var sitter reglagen beroende på hur den är monterad? Har kollat runt växlaren men kan inte hittat nåt. Har jag gått och blivit blind?
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
De ska sitta på sidorna. En liten metallpinne i X antal hål visar om den står på H eller V, för horizontal eller vertical.

Men mitt tips är att montera ner den och kika om enheten sitter löst inne under höljet så att säga. Tämligen enkelt.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.