AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
486

elprob. 325/e36

mo
142
molle
325iA coupe -92
Hej!

Har ett litet problem. När jag ska slå på lyset "manuellt" så går säkringen för parkeringsljuset ( bara vänster ljus som inte funkar ) och hela innerbelysningen. Lite svårt att få hjälp om detta men det e kanske någon som har ett förslag eller har varit med om en liknande sak. Det som känns mest irriterade e att bilen ska besiktigas snart, för man måste väl ha fungerande parkeringljus?

m.v.h Molle
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är nog bara att skilja isär dvs plocka bort isär
parkeringslyktan och ev. innerbelysningen om det inte hjälper med bara parkeringslyktan och använda uteslutningsmetoden.

MVH
Hasso
Si
70
Sickan
2002-75
Om du har tid o lust kan du kolla om någon pluskabel blivit skadad så att den ligger i jord!
Då blir de kortis.
Man vill ju ha grejerna schysst!
E tråkigt med elfel!
mo
142
molle
325iA coupe -92
Nu har jag kollat lite och inte blir man klokare av det. Är det någon som vet en bra bilverkstad som är duktiga på el i stockholmsområdet??. En bmw verkstad känns inte så bra med tanke på att dom lär ta "minst" 1000kr i timmen.

Elfel e nog det värsta som kan inträffa =(.. usch

../molle
hej molle det va tråkit att höra. e du säker att du har rätt lampa.

martin
mo
142
molle
325iA coupe -92
Nu e det fixat =) det va lampkontakten till baklyktan som hade givit upp och på det konstiga vis va det. Man bara skakar på huvet hur kan det bli så att säkringen för ena parkeringsljuset och innerbelysningen går för det. Jag blev en annan erfarenhet rikare på det här, det finns vissa som har skrivit och frågat vad tail light failure betyder, nu vet jag det. På mina baklyktor ska det lysa 2 st röda lampor, nu är det så att den yttersta är det glappkontakt i och det är väldigt svårt att se eftersom den andra lampan lyser precis brevid. så e det.

../molle numera glad =). tills nästa problem kommer , för det gör det =/.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.