|
|
|
|---|---|
| Jag skulle fixa takluckan mha Länk . Jag kommer så långt som Länk där jag skall lossa 2 st torx skruvar i ett trångt ställe. Jag lyckas skruva sönder båda två eftersom dessa satt så f*rbannat hårt. Alltså har jag nu 2 st torxskruvar som jag inte har något grepp i att ta loss. Hur får jag bort dessa skruvar nu? Tips? | |
|
Finns väl inte så mycket mer att göra än att borra ur dem. Det stod på sidan att det ev. är T-20-skalle på skruvarna, så en gissning borde vara, ptja, M4-gäng? Ta bara en borr en dimension större än skruven, en 4,5mm eller 5mm borr och borra bort skallen. Borra bara så långt så att skallen lossnar (med lite våld :), du vill ha kvar så mycket av skruven som möjligt, för du får skruva ur resterna med en tång. |
|
|
Eller så slipar du ett spår i skruven. En Dremel med förlängare borde kunna komma åt även då det är trångt. Sen skruvar du ur den med spårskruvmejsel. ///BMW - Was sonst! |
|
| Eller så kletar du på Diamond grip och skruvar ur den som om den vore ny.. | |
|
lilla_sexan: Jag vet inte om det funkar då skruven är i botten nu och om jag borrar bort huvudet så kommer jag inte åt med tång.. Denna metod kräver väl att skruven sticker ut åtm. en liten bit? JohanE: Skulle kanske funka, om jag ägde en dremel förstås :) Kanske man borde inhandla en, kommer väl ändå till användning lite nu som då. DuNegro: googlade på Diamond Grip och hittade Scantech som marknadsförde detta medel, men webshoppen var inte tillgänglig. Tack ska ni ha för alla svaren! Men hjälper inte så mycket iaf i nuläget. Kanske man borde kika på en dremel.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.