AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.269

Köpa Alpina B10...?

mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Hej!

Har suttit i säkert ett år och spanat på B10:or och upptäckt att faceliftade är grymt svåra att få tag på i Sverige så jag har börjat spana lite på pre-faceliftade vagnar och hittat en grå på novation i uppsala, någon som vet något om den(REY055) eller har några åsikter om den?
Andra matnyttigheter ang B10:orna får också gärna tillföras då jag suger åt mig alpina-info som en svamp ;)
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Den ser ju fin ut men det är som du kanske redan vet "bara" 340hk versionen...
Jag har själv den efterföljande 347hk versionen och är väldigt nöjd med den..
Om din ekonomi tillåter skulle jag rekomendera denna...lite dyrare men ännu mer ovanlig och ännu snabbare..

länk: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

cjw: ingen Alpina kan ju kallas vanlig men i det här fallet så är det faktisk så att B10 med 347hk är den vanligaste av alla Alpinor. 854 st sedaner tillverkade. Även 340hk är relativt vanlig med 490 st.

Vill man vara ännu ovanligare (och snabbare) så är det V8s som gäller...;)

___
//Ulf
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Programmer: Om du hade läst mitt inlägg lite mer ordentligt så hade du säkert sett att jag inte kallade alpina en vanlig bil. Man skulle väl nästan kunna påstå att det faktiskt är du som isåfall kallar den vanlig... Jag gav bara ett tips på en roligare och ännu mer ovanlig alpina!
Jag är även mycket väl medveten om hur många som är tillverkade då jag faktiskt har ett av dessa 854 exemplar
/CJW
jag har 340 hk i min o polarn 347 i sin, o kan säga som så man märker ingen skillnad i acelleration lr nåt, dem går exakt lika bra och känns likadana.
Mvh
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
hmm...så det skiljer alltså i motor mellan säg en 98 och en 00? Vad skiljer det i prestanda på dessa båda,fler saker som skiljer? Är det glaslucka på en 98:a, har fattat det som att glasluckan kom ngn gång 98?

Självklart skulle en facliftad V8S sitta som en smäck men jag är inte så sugen på att dels köpa i tyskland och dels lägga ca 250.000 på en E39:a(då hade jag nog hellre gått på en fin E65 :) )

En fin V8S E39 för ca 200 jämt hade varit såld direkt :) Sedan är det en fördel att den gråa bilen står hos en BMW-handlare då det blir garantier, billig försäkring m.m. Ingen som har varit och tittat och har ett hum om skicket?
min är en -98 med taklucka utan glas, fast polarens -99 har glaslucka. som jag skev ovan så märker du ingen skillnad på dem 7 hk o 10nm som skiljer dem.
Har för mig att det är andra backspeglar på -99 oxå
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
aha...okej, kanske skulle ta och ringa säljaren och få reda på lite mer om bilen...om nu ingen här har varit förbi och sett den live?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.