|
|
|
|---|---|
|
Hej! Sålde M5:an i förrgår och har tyvärr inte råd att köpa E60 M5, så nu går tankarna på M3 E46 eller 745 E65. Tycker att M3:an kanske är lite tjejbil, och 745:an lite gubbil. MEN jag har ju inte provkört nån av dom så jag kan väl igentligen inte uttala mig. Alltså vilken modell ska jag slå till på? Eller ska jag svika BMW och köpa 211 E55? Eller kanske E60 545?Eller kanske Chrysler 300C?? Mvh Mathias | |
|
Kalla m3 för tjej bil WTF ? :) ett tips.. ut och provkör respektive bil så du får en uppskattning av hur dom beter sig. men m3 är defenitivt inte en tjej bil om man inte menar att den är lätt, rolig och går hårt. vissa tjejer kan väll klassas in i den klassen ? :P |
|
|
E60 545i skulle mitt val bli av dessa du uppradade...men att kalla M3.an för tjejbil var ju "lite" provocerande måste jag nog säga :) Finns nog inte många tjejer som kör M3 E46,möjligen "ungdomsbil" är mera rätt ;) Men en M3 E46 tror jag aldrig man kan bli less på om man som "gubbe" köper en sådan,så den är ju het den med...om man gillar att varva ur och köra lite mera...hmm..aktivt :) Mvh Janne. |
|
|
Ja, att kalla den för tjejbil var väl att ta i. Problemet är att jag använder bilen dagligen och är rädd att M3:an är lite för liten. Men om jag provkör är jag väl garanterat såld. Mvh Mathias |
|
|
Den här kanske? Länk Men den har ju ingen navi, hmm |
|
|
645:a kanske?? Jonas M3 E92 (På båten från Tyskland) |
|
|
JA att kalla M3 en tjej bil var väll lite i överkant;) Men en 550 skulel väll kanske passa lite dyrare än 545 men lite mer kraft också! Annars kanske en Audi RS6 av den gammla versionen skulle vara något men en E55 är ju otroligt fin också. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Tyvärr är nog 645:an lite utanför min budget, och Audi är ju inte bakhjulsdriven så det är ju inte att tänka på. Men den här kanske...Länk |
|
|
jag hade utan tvekan satsat på en E55 W211, går typ i samma tankar, på vad jag ska köpa efter B10:an M3:an lockar bara för att det är BMW och man inte vill svika sitt favo märke, men undrar inte om E55 W211 är den mest prisvärda bilen för 300k. Lycka till med vad du än väljer mvh |
|
|
Äger själv en E55 amg, 2005 dock kombi, testade en m3 med smg i förrgår och går inte jämnföra bilarna i något, Ända stället jag skulle vilja ha en m3 är på banan vilket jag max 1 gång om året kör på.. M3 gick slött (jämnfört med 500 pollar) och var stötig och växlade inte i närheten så bra som mercan.. mvh |
|
|
//phoobi Jag hade en -01 E55 före M5:an, och tyckte den gick fruktansvärt bra och en -03:a borde ju gå fan så mycket bättre. Har du provat båda möjligen? Mvh Mathias |
|
|
hej har bara kört min, e den nyare, men antar att den gamla går bra med... .. mvh |
|
|
Kanske lite partisk här då'rå ;-) Men jag skulle iaf åka och testa en E55 W211 AMG för att se om du gillar bilen, går duktigt bra original och går ju att skrämma upp "lite" till med enkla medel. Jag äger ju en 2001 E55 AMG som jag är MER än nöjd med, sannslöst bra kompromiss när det gäller bil,iaf enligt mina behov. Gillar faktiskt W210 karossen mera än W211 som i mina ögon är lite för mycket lyxglidare. Men med det sagt så skulle det ju inte hindra mig från att kanske överväga att köpa en när jag ska byte min W210. Men det känns väääääldigt långt bort just nu :-) Mvh .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.