AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
377

Krocksäker E36 cab

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kommer just från en olycksplats i Barkarby där jag bevittnade en silverfärgad 328i-99 Cab som inte hade blivit lämnad företräde av en Mörk VW Golf. 328:An hade grönt ljus och kör igenom korsingen. Fronten på 328:an såg ut som ett dragspel och det enda hela jag såg på främre halvan på den var den belysta m-knoppen. Inga allvarligare personskador hade inträffat. Efter en kortare rond och lite hjälp med en skadeanmälan så kommer Farbror blå i flertal.
Så tänk på att hålla goda marginaler i trafiken när Ni kör. Det är inte alltid den andre gör som det förväntas.
Kvällshälsningar
Asken
Ligger verkligen nåt i det. Låter ju som klychor men det är ju faktiskt så. Jobbar mycket med folket på ambulansen här i stan och det är ju inte alltid man är avundsjuk på dem när de skall pussla ihop folk som betett sig dumt i trafiken.. Visst älskar vi våra bimmers och tycker om att trampa lite med högerfoten, och även om de flesta av oss är utmärkta förare så finns det ju folk som inte är det. Så ta det lugnt och avreagera er på bana eller liknande..

Men nu ska jag sluta predika, stänga av datorn och göra nåt vettigare..

Trevlig helg!

//Joakim
Listadmin
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om man har kört lite motorcykel ser man alla andra trafikanter som "mottrafikanter" av ren självbevarelsedrift. Det synsättet har räddat mig några gånger, framförallt när jag kört motorcykel och bilister har kört ut i korsningar utan att lämna företräde.
Försök ligga ett steg före i tanken mot era mottrafikanter och utgå ALLTID från att de kommer att göra något dumt i trafiken så klarar ni er.

Mvh
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Håller med Johan B, efter man tog mc-kort och började köra mc i trafiken så fick man en annan syn på sina medtrafikanter. Iofs kanske man ibland närmade sig korsningar lite väl snabbt, vilket medförde att bilister som skulle lämna företräde inte upptäckte att man kom.

Mvh Jens
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Till saken hör att 328:an höll gällande hastighetsbegränsning.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.