|
|
|
|---|---|
|
Jag inhandlade en trimbox från mehrleistung till min 118d. Provade lite olika inställningar och allt funkade fint genom hela inställningsregistret. Men en dag när boxen var inställd på 60 gick motorn ned i nödläge i en uppförsbacke. Med boxen bortkopplad gick allt bra igen. Efter att ha kört original ett tag testade jag att åter koppla in boxen. Kunde inte ha högre inställning än 80 för att det inte skulle hacka emellanåt (detta inträffade inte före nödläget). Efter någon dag gick det sämre och den hackade till även vid jämn fart. Jag skruvade succesivt ned inställningen, men inget hjälpte. Till slut hade jag lägsta möjliga värde men den hackade ändå. Vid kall motor även stillastående på tomgång. Kopplade förstås bort boxen och nu går motorn bra igen. Vad beror detta på? Kan det ha att göra med att motorn en gång hamnat i nödläge? Kan det ha blivit fel på boxen? Något annat? Tror ni det går att åtgärda eller är jag dömd till original? | |
|
"Problemet" med nyare dieslar är partikelfiltret som inte gillar trim som bara ökar bränsletrycket. Det som gäller är ommappning, så att laddtrycket höjs lite också. ESS tuning har bra rykte: Länk Länk Mvh |
|
|
Nja, att partikelfiltret skulle orsaka de här problemen verkar lite långsökt. Det finns ju flera tillverkare som jobbar med liknande teknik och det vore ju inte hållbart att sälja grejer som inte hade förutsättningar att funka. Fler förslag mottages tacksamt! |
|
|
Långsökt? Mehrleistung höjer bara railtrycket, inte laddtrycket. |
|
|
Sälj boxen och kosta på dig en omflashning av din styrbox istället. Det kommer du och framför allt din bil må bättre av. Flåklypa |
|
|
jns: Esstuning Länk ligger väl nära dig, det är en mycket kunnig firma och har många nöjda kunder. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.