|
|
|
|---|---|
|
Frysning i vevhusventilation i påskhelgen och bärgning till Jannes bilverkstad i Bergsjö. Enligt BMW mycket vanligt denna vinter,speciellt på västkusten av någon anledning. Reservdelar från Tyskland,lite kraftigare doningar som förhoppningsvis skall klara Norden bättre. Reservdelar som också inkluderar stift,olja,kupefilter. Komp och avgastest. Summa summarum 8000:-inklusive arbetskostnad,vilket jag anser vara en human nota. Mycket seriöst bemötande,verkar "kunna" BMW. Bilen är nu också försedd med nya Michelin Primacy HP och går som en dröm. BengtO | |
|
En del har som sagt haft problem med frusen vevhusventilation...om det är vanligt förekommande har jag ingen info. om.. Jag har aldrig haft problem med min 523:a iaf...inte sedan vagnen kördes ut från nybilshallen faktiskt. Bor också "lite kallt o fuktigt till",men inte tillstymmelser till "plugged pipeline" i vevhusventen. Vet inte...men jag har en förmåga att tycka att allt över 2000kr i "engångsbelopp" är dyrt när det gäller mina bilar ;) Men visst,fixas bilen och man är nöjd så är ju allt frid och fröjd :) Mvh Janne. |
|
|
Min förra bil var en 523 -99,mycket fel på den men aldrig detta. Läser man tidigare inlägg på detta forum verkar problemen komma från -01. Sen får man väl se kostnaden från den positiva sidan även om det svider i plånboken. Verkstäder genererar ju arbetstillfällen till utarmad glesbygd. Är de dessutom seriösa försämrar ju inte detta det hela. Mvh BengtO |
|
|
Tydligen ska dubbelvanosen vara jäkligt känslig på kortkörningar ang vevhusventilationen. // David |
|
|
Bytte packningen till ventilkåpan i går kväll på , kan vara ett följdfel av frusen vevhusventilation. Upptäckte att den nya packningen i plast/gummi material var väldigt mjuk och följsam men när jag tog loss den gamla packningen så var den så hård att den gick sönder i små bitar när man försökte ta loss den.... kan vara ett tips att byta den där packningen innan det börjar lukta olja. packningen borde inte bli så där hård egentligen, misstänker att den reagerar med oljan. // Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.